Radosław Sierpiński podsumowuje działalność Agencji Badań Medycznych
- Agencja Badań Medycznych istnieje już trzy lata. Pewne procesy udało się nam już sprofesjonalizować. Wiele się nauczyliśmy i wypracowaliśmy pewien model współpracy z branżą – podsumowuje Radosław Sierpiński, prezes ABM.
Jego zdaniem w ostatnich latach udało się zmienić obraz biotechnologii, polskich badań klinicznych i wdrażania innowacji.
– To przekłada się na bardzo konkretne liczby. Finansujemy ponad 150 projektów. Zainwestowaliśmy już 2 mld zł w rynek biotechnologii szeroko pojętej. A co najważniejsze, ponad 50 tys. osób bierze udział w naszych badaniach klinicznych. Dostęp do nowoczesnych terapii to dla wielu z nich szansa na lepsze i dłuższe życie, albo na życie w ogóle. Bardzo często mówimy bowiem o lekach onkologicznych, o lekach w zakresie chorób rzadkich, które nie byłyby dostępne w normalnym dostępie refundacyjnym, a które poprzez badania kliniczne są pacjentom dostarczane – mówi prezes Sierpiński.
Szef ABM podkreśla, że w ostatnim czasie Agencja "bardzo konkretnie skłania się w stronę biznesu". - Mam na myśli biznes rodzimy, który wspieramy pod kątem bezpieczeństwa lekowego, rozwoju leków generycznych, które są naszą narodową specjalnością, ale również współpracę z międzynarodowymi firmami. Staramy się tworzyć platformę partnerstwa publiczno-prywatnego. Myślę tu o Warsaw Health Innovation Hub, który powstał pod auspicjami pana premiera i zrzesza kilkadziesiąt podmiotów zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Ale co bardzo istotne, jest to inicjatywa która rozprzestrzenia się na kolejne kraje - mówi Radosław Sierpiński.
Więcej w rozmowie, którą przeprowadziliśmy podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu:
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Dowiedz się więcej na temat: