Autor: oprac. KM • Źródło: Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia/Rynek Zdrowia • 26 sierpnia 2022 08:00
25 sierpnia w Dzienniku Urzędowym Ministra Zdrowia zostało opublikowane zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego Projektu "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia (akronim "e-usługi POZ")".
Nowe zarządzenie ministra zdrowia. Chodzi o e-zdrowie
Na mocy nowego zarządzenia ministra zdrowia został powołany Komitet Sterujący Projektu „Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia (akronim „e-usługi POZ”)”. Jak czytamy w zarządzeniu, komitet jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.
W dokumencie został wyszczególniony również skład komitetu:
Przewodniczący Komitetu – dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia; Zastępca Przewodniczącego Komitetu – zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia; Członek Komitetu – przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia, pełniący funkcję Głównego Użytkownika w Projekcie „Wdrożenie e-usług w placówkach POZi ich integracja z systemem e-zdrowia” (akronim „e-usługi POZ”)”, zwanym dalej „Projektem”'; Członek Komitetu – przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa pełniącej funkcję Instytucji Pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, pełniący
funkcję Głównego Użytkownika w Projekcie; Członkowie Komitetu – przedstawiciel Centrum e-Zdrowia oraz przedstawiciel Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia, pełniący funkcje Głównych Dostawców w Projekcie; Sekretarz Komitetu Sterującego – pracownik komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia.
Zadania komitetu i przewodniczącego komitetu
Jak podano w zarządzeniu, do zadań komitetu należy strategiczne zarządzanie projektem, w tym w szczególności:
monitorowanie realizacji projektu; dostarczanie ogólnych wytycznych dla projektu; weryfikowanie zgodności projektu z przyjętymi celami i utrzymaniem zakresu, kosztów i terminów realizacji projektu; zatwierdzanie dokumentów strategicznych projektu; zatwierdzanie planów nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia tolerancji na poziomie etapu projektu; podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia; nadzorowanie dostarczenia produktów projektu; zatwierdzenie raportu końcowego i udzielenie zgody na zamknięcie projektu.Pracami Komitetu kieruje przewodniczący komitetu. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
zwoływanie posiedzeń komitetu; ustalanie porządków posiedzeń komitetu; prowadzenie posiedzeń komitetu; planowanie i organizowanie pracy komitetu.Dowiedz się więcej na temat: