Raportowanie zdarzeń medycznych z poziomu aplikacji gabinetowej
Nabór do rządowego programu e-Gabinet+ trwa do 31 marca tego roku. Przewidziana w programie aplikacja gabinetowa ma ułatwić placówkom podstawowej opieki zdrowotnej obsługę pacjentów. Zapytaliśmy Ministerstwo Zdrowia o postępy w pracach związanych z programem.
- Uruchamiamy nowe funkcjonalności aplikacji e-Gabinet+, m.in. możliwość raportowania zdarzeń medycznych - poinformował resort.
W korespondencji z Rynkiem Zdrowia ministerstwo poinformowało ponadto, że w ramach projektu wpłynęły wnioski o wsparcie dla 801 placówek POZ.
- Zawarto ponad 470 umów, a kolejne są uzgadniane - dodano.
e-Gabinet+. Wsparcie POZ za 95 mln zł
Przypomnijmy: placówki podstawowej opieki zdrowotnej, które wezmą udział w programie e-Gabinet+ zostaną wyposażone w sprzęt: maksymalnie 6 zestawów komputerowych – laptopów z czytnikami e-dowodów – a także urządzenia wielofunkcyjne. Program daje również możliwość wykorzystania w POZ-ach bezpłatnej aplikacji gabinetowej e-Gabinet+ zapewnianej przez Ministerstwo Zdrowia. Aplikacja jest udostępniana w modelu SaaS (software as a service) – oprogramowanie jako usługa, czyli metodzie dostarczania oprogramowania, która zakłada konfigurację, utrzymanie, serwisowanie oprogramowania i reagowanie na incydenty bezpieczeństwa po stronie dostawcy usługi. W tym modelu klient otrzymuje gotowe rozwiązanie.
Programem mogą zostać objęte placówki POZ obsługujące do 5 tys. osób – łącznie 1,4 tys. spośród 3,85 tysięcy. Kwota przypadająca na wyposażenie pojedynczej placówki wynosi średnio 68 tys. złotych..
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Dowiedz się więcej na temat: