Więcej czasu na cyfryzację POZ. Ministerstwo Zdrowia wydłużyło nabór
Choć jeszcze niedawno Ministerstwo Zdrowia zapewniało o ostatnich wolnych miejscach w naborze placówek do programu "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ", miejsca się znalazły, a sam nabór został wydłużony do 31 lipca. Maksymalna wartość grantu, o jaki może ubiegać się placówka, wynosi 159 tys. złotych, nie jest ponadto wymagane wniesienie wkładu własnego w odniesieniu do wydatków kwalifikowalnych.
Jak przypomina resort, w naborze może wziąć udział podmiot, który posiada co najmniej jedną placówkę POZ z co najmniej 5 tys. aktywnymi deklaracjami, ale nie ma pełnej integracji z centralnym systemem e-zdrowia. Wnioskodawca może złożyć maksymalnie 1 wniosek, a możliwość złożenia kolejnego wniosku otrzyma jedynie na zasadach określonych w procedurze oceny i wyboru wniosków,
Co dla placówek wniesie uczestnictwo w programie? Przede wszystkim, jeżeli zostaną zakwalifikowane, mogą liczyć na:
dofinansowanie wyposażenia placówki POZ w sprzęt teleinformatyczny (m.in. sprzęt serwerowo-sieciowy, sprzęt komputerowy), dofinansowanie rozbudowy systemów teleinformatycznych (systemów gabinetowych) w placówkach POZ, w celu pełnej integracji z centralnym systemem e-zdrowia.Nabór do e-Gabinet+ również przedłużony
To jednak nie jest jedyny program, do którego Ministerstwo Zdrowia przedłużyło nabór: kolejnym jest "Integracja Placówki POZ z e-Gabinet+" przeznaczony dla placówek podstawowej opieki zdrowotnej z liczbą aktywnych deklaracji mniejszą niż 5 tysięcy. Możliwe jest złożenie maksymalnie 10 wniosków dla każdego podmiotu/REGON-u, a każdy wniosek musi dotyczyć innej placówki POZ. Wnioski, które nie spełnią tych kryteriów, będą odrzucane. Według ostatnich dostępnych informacji doposażenie pojedynczej placówki wycenione jest na kwotę 68 tys. złotych.
Placówki zakwalifikowane do udziału w projekcie zyskają:
wyposażenie placówki POZ w sprzęt komputerowy (maksymalnie 6 zestawów komputerowych – laptopów z czytnikami e-dowodów) oraz urządzenia wielofunkcyjne, możliwość wykorzystania bezpłatnej aplikacji gabinetowej e-Gabinet+ w celu integracji z centralnym systemem e-zdrowia.Oba programy mają, według deklaracji resortu, usprawnić obsługę pacjenta poprzez informatyzację czynności związanych z rejestrowaniem danych o udzielonych świadczeniach oraz zapewnić szybszy dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta wytworzonej w innym podmiocie leczniczym.
Zyskają także pacjenci. MZ zapowiada bowiem:
poprawę jakości świadczeń zdrowotnych udzielanych przez placówki POZ, zwiększenie dostępu do dokumentacji medycznej (dokumentacja jest udostępniana bez dodatkowych opłat), zapewnienie wysokiego poziomu skuteczności diagnostyki i leczenia (trafne i szybkie diagnozy), zmniejszenie do minimum czasu, który upływa od momentu dokonania diagnozy do momentu podjęcia leczenia, poprawę warunków korzystania z usług medycznych placówek POZ oraz innych podmiotów ochrony zdrowia, które korzystają z dokumentacji wytworzonej w placówkach POZ.Dowiedz się więcej na temat: