Minęło 10 lat od uruchomienia e-wizyt u lekarza przez Medicover

1 lat temu 47
10 lat temu Medicover uruchomił czat online z lekarzem. Przełomowe narzędzie z zakresu telemedycyny. Wcześniej wdrożono Elektroniczną Historię Choroby (EMR) Dziś diagnozowanie i leczenie "na odległość" jest kluczowym elementem modelu opieki nad pacjentem  - Mamy świadomość, że cyfrowa transformacja w ochronie zdrowia to długi, wieloetapowy proces - przyznaje dr n. med. Piotr Soszyński, dyrektor Departamentu Strategicznego Doradztwa Medycznego w Medicover w Polsce

Minęło 10 lat od uruchomienia e-wizyt u lekarza przez Medicover

Firma rozpoczęła eksplorację potencjału zdalnej opieki medycznej wcześniej, bo w 2006 roku. Wówczas wdrożono Elektroniczną Historię Choroby (EMR), a później kolejne rozwiązania umożliwiające kontakt pacjenta z lekarzem na odległość (przesyłanie zapytań bezpośrednio do lekarza czy udzielanie komentarzy do badań online). Innym rozwiązaniem z zakresu E-zdrowia było wprowadzenie zdalnego opisu badań radiologicznych.

Medicover w kolejnych latach opracowało i wdrożyło m.in.: możliwość czatowania z lekarzami innych specjalizacji (2013) oraz wideokonsultacji i teleporad (2014-2015).

To doprowadziło do powstania portalu i aplikacji mobilnej Medicover OnLine (2016-2017). Rok 2018 zapoczątkował z kolei integrację własnych systemów z infrastrukturą usług cyfrowych e-Zdrowia systemu publicznego (e-Zwolnienie Lekarskie czy e-Recepta). 

Firma pracuje nad zdalnym monitoringiem pacjenta

Pandemia koronawirusa była impulsem do dynamicznego rozwoju oferty usług telemedycznych - zarówno przez Medicover, jak cały sektor ochrony zdrowia. Miało to związek z wprowadzeniem obostrzeń sanitarnych. 

Uruchomiono porady telefoniczne z lekarzami internistami, rodzinnymi czy specjalistami. Zdalne konsultacje pozwoliły pacjentom otrzymać nie tylko poradę i zalecenia medyczne, ale również e-Recepty, e-Zwolnienia czy e-Skierowania. 

- Mamy świadomość, że cyfrowa transformacja w ochronie zdrowia to długi, wieloetapowy proces. Dlatego w Medicover od lat niezmiennie stawiamy na samorozwój, innowacyjne rozwiązania i rozwijamy naszą ofertę w zakresie telemedycyny - przyznaje dr n. med. Piotr Soszyński, dyrektor Departamentu Strategicznego Doradztwa Medycznego w Medicover w Polsce.

- Obecnie pracujemy nad obszarem zdalnego monitorowania pacjentów z chorobami przewlekłymi, czy rozwiązaniami dla poszczególnych specjalności, jak np. teledermatologia - dodaje. 

Jak twierdzi dr n. med. Piotr Soszyński, "hybrydowy" model, który łączy telediagnostykę z wizytami stacjonarnymi, to przyszłość opieki zdrowotnej w obszarze usług ambulatoryjnych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.

Dowiedz się więcej na temat:

Czytaj więcej