Vinted

1 lat temu 74

Co wiesz o Vinted ?

Vinted to internetowa platforma handlowa trochę podobna do znanej wszystkim platformie chandlowej Allegro czy Olx dawniej Tablica.

Czy wiesz,że Średnia liczba aktywnych miesięcznie odbiorców Vinted w Unii Europejskiej, wynosiła 37.4 miliony w dniu 31/01/2023. (obliczona jako średnia liczba w okresie poprzednich sześciu miesięcy, zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2022/2065 (w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych)

Vinted to spółką zarejestrowaną na Litwie, Vinted to spółką zarejestrowaną w Republice Litewskiej

Vinted UAB, spółką zarejestrowaną w Republice Litewskiej przy ul. Švitrigailos 13, LT-03228 Wilno, Republika Litewska.

 kontakt z Vinted ?  na adres emeila:   legal@vinted.pl


CZYM JEST VINTED ?


Vinted to internetowa platforma handlowa, za pośrednictwem której użytkownicy mogą sprzedawać lub kupować określone przedmioty z innymi użytkownikami. Vinted nie sprzedaje ani nie kupuje przedmiotów prezentowanych na stronie i nie jest stroną żadnej transakcji pomiędzy użytkownikami. Nasza usługa Ochrony Kupującego jest dodawana za opłatą do każdego zakupu dokonanego przez użytkowników za pomocą przycisku "Kup teraz" i obejmuje politykę zwrotu pieniędzy na określonych warunkach, wsparcie klienta oraz bezpieczne płatności za pośrednictwem naszego zintegrowanego systemu płatności



CZY VINTED JEST DARMOWE?


Dla sprzedających:

Na Vinted wystawianie przedmiotów na sprzedaż jest bezpłatne. Jednak nasze dodatkowe usługi dla sprzedających, takie jak wspomniane wyżej Podbijanie Przedmiotów i Sugerowane Oferty są usługami płatnymi.


Dla kupujących:

Do każdej transakcji dokonanej za pomocą przycisku "Kup teraz" stosowana jest odpłatnie Ochrona Kupującego. Na opłatę za zastosowanie Ochrony Kupującego składają się:


    Stała kwota w wysokości 2,90 zł; oraz

    5% ceny przedmiotu (z uwzględnieniem podatku od towarów i usług ("VAT") nałożonego na cenę przedmiotu). Całkowita opłata za ochronę kupującego obejmuje już podatek od towarów i usług ("VAT").  


Dla twojego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa transakcji zachęcamy do finalizowania transakcji za pomocą przycisku "Kup teraz" i nie dokonywania żadnych transakcji poza witryną. Zakupy dokonywane bez użycia przycisku "Kup teraz" dokonywane są na twoje własne ryzyko i w związku z takimi transakcjami nie będziemy oferować żadnych usług objętych Ochroną Kupującego. 



AK SPRZEDAWAĆ PRZEDMIOTY NA VINTED?

Wystawienie przedmiotów na sprzedaż w Vinted jest bezpłatne. Aby umieścić przedmiot w Katalogu, sprzedający musi przestrzegać wszystkich Reguł Katalogu. Kiedy wystawiasz przedmiot w Katalogu, musisz wypełnić kwestionariusz, który obejmuje wybór kategorii, która najdokładniej odzwierciedla przedmiot, oraz przesłanie co najmniej jednego zdjęcia przedmiotu w dobrej jakości.

Nie możesz używać zdjęć znalezionych w Internecie i/lub zdjęć podobnego przedmiotu. Opis i zdjęcia przedmiotu muszą odzwierciedlać rzeczywistą jakość i wygląd zewnętrzny przedmiotu, jak również wszelkie wady, usterki i zmiany mające wpływ na przedmiot.

W JAKI SPOSÓB PRZEDMIOTY SĄ POZYCJONOWANE NA VINTED?

Domyślnie oferty prezentowane na stronie docelowej Vinted lub w wynikach wyszukiwania są sortowane według "trafności" z uwzględnieniem następujących kryteriów, wymienionych poniżej w kolejności ważności:

adekwatność do wyszukiwanego zapytania(w tym język zapytania); preferencje użytkownika (np. kategorie, rozmiary); dane historyczne o zwyczajach użytkownika związanych z przeglądaniem strony (rozmiary, zakres cenowy, stan, marki związane z ofertami, z którymi Kupujący wszedł w interakcję); data, w której dany przedmiot został umieszczony na stronie.

Kiedy użytkownik wyszukuje przedmiot, oferty są domyślnie sortowane według "trafności". Alternatywnie, w Katalogu, użytkownik może również wybrać sortowanie według ceny lub daty. Jeśli użytkownik wybierze sortowanie według ceny i daty, preferencje wskazane na koncie użytkownika będą nadal brane pod uwagę przy klasyfikacji ofert.

Sprzedający mogą poprawić widoczność swoich przedmiotów, decydując się na następujące płatne usługi, które również wpływają na sposób sortowania przedmiotów w wynikach:

Podbijanie Wystawionych Przedmiotów

Wybrane przez sprzedającego przedmioty mogą być lepiej widoczne w wynikach z przedmiotami, w aktualnościach oraz w wynikach wyszukiwania w Katalogu innych użytkowników. Więcej informacji na temat podbijania wystawionych przedmiotów znajdziesz tutaj.

Sugerowane Oferty. 

Przedmioty wystawione przez sprzedającego w witrynie mogą być promowane w wyróżnionej sekcji w aktualnościach innych użytkowników i w ich wynikach wyszukiwania w Katalogu w oparciu o preferencje tych użytkowników, filtry Katalogu oraz przedmioty z największą liczbą polubień. Więcej informacji o naszej funkcji Sugerowane Oferty znajdziesz tutaj.



W JAKI SPOSÓB KUPUJĄCY MOŻE ZAPŁACIĆ ZA PRZEDMIOT?

Na Vinted możesz płacić za pomocą kart kredytowych, kart debetowych lub innych metod płatności oferowanych na stronie. 


SPORY POMIĘDZY UŻYTKOWNIKAMI A VINTED

W przypadku braku porozumienia pomiędzy Vinted a użytkownikiem, Vinted zachęca użytkowników, aby w każdym przypadku najpierw skontaktowali się z Vinted w celu znalezienia polubownego rozwiązania. W związku z tym użytkownik może:

skierować pisemną reklamację do działu obsługi klienta Vinted za pomocą formularza kontaktowego; Vinted dołoży wszelkich starań, aby spróbować rozwiązać reklamację użytkownika w sposób polubowny;   użytkownik może również skorzystać z alternatywnych metod rozwiązywania sporów, takich jak mediacja konsumencka. Komisja Europejska utworzyła platformę rozwiązywania sporów, której zadaniem jest gromadzenie ewentualnych skarg konsumenckich po dokonaniu zakupu online i przekazywanie ich do odpowiednich arbitrów krajowych. Platforma ta jest dostępna tutaj: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Nieodpowiednie komentarze, spam, heit, ... na Vinted ?

Wszelkie pozostawione opinie muszą być zgodne z Regulaminem i Standardami Społeczności, w przeciwnym razie zostaną uznane za niewłaściwe lub obraźliwe. Jeśli otrzymana opinia jest nieodpowiednia lub obraźliwa, należy zgłosić ją do Vinted, klikając/dotykając ikonę ( i ) w oknie rozmowy i wybierając "Zgłoś". Następnie należy wybrać "Użytkownik dodał obraźliwy / niestosowny komentarz" i wyjaśnić sytuację. Możesz również wysłać e-mail na adres legal@vinted.pl lub list do VINTED UAB, Švitrigailos g. 13, LT-03228 Wilno, Litwa. Dział obsługi klienta Vinted podejmie następnie działania w celu rozwiązania problemu, jeśli opinia nie jest zgodna z naszymi Standardami Społeczności. Jeśli dany komentarz jest nieodpowiedni lub obraźliwy, Vinted może zablokować konto jej autora w całości lub częściowo, zgodnie z Regulaminem.



Czytaj więcej
Radio Game On-line