Zielona kometa 2023 - kiedy obserwować? Była widoczna 50 TYSIĘCY lat temu! - Radio SuperNova

1 lat temu 50

Zielona kometa

Autor: Canva

Tego zjawiska nie można przegapić! Kometa C/2022 E3 (ZTF), która ostatnim razem była widoczna z naszej planety ponad 50 tysięcy lat temu, ponownie pojawi się na niebie, wprawiając w zachwyt miliony jej mieszkańców. Sprawdzamy, kiedy zielona kometa, jak nazywają ją eksperci, będzie widoczna gołym okiem.

Zielona kometa - kiedy obserwować w 2023? Kometa C/2022 E3 została odkryta stosunkowo niedawno, bo w marcu 2022 roku. Przecinała wówczas orbitę największej planety w całym Układzie Słonecznym, czyli Jowisza. Astronomowie Bryce Bolin i Frank Masci z Obserwatorium Palomar w Kalifornii, którzy jako piersi zauważyli obiekt, początkowo traktowali go jako jedną z planetoid. Szybko jednak odkryli, że nie mieli racji. Badania wykazały, że kometa C/2022 E3 najprawdopodobniej pochodzi z Obłoku Oorta i jest kometą długookresową. Po raz ostatni była ona widoczna na niebie... 50 tysięcy lat temu! Dokładnie tyle czasu zajmuje jej podróż po orbicie przebiegającej przez wnętrza Układu Słonecznego. W tym roku wszyscy zainteresowani będą mogli podziwiać ją gołym okiem! To historyczne wydarzenie, którego po prostu NIE MOŻNA przegapić. Jako że obiekt C/2022 E3 składa się z lodu, zamrożonych gazów, pyłu oraz skał, przyjmuje zieloną aurę, stąd też określenie "zielona kometa".

EKSTREMALNIE zimny luty 2023. Pogoda dopiero da nam popalić!

Czy Polacy wspierają WOŚP? Sonda #EwelinaPyta

Zielona kometa 2023 - kiedy oglądać?

Kometa C/2022 E3 będzie widoczna gołym okiem! Kosmiczny obiekt zbliży się do Ziemi już w środę, 1 lutego 2023 roku. Wówczas będzie można rozpocząć obserwacje. Najlepiej szukać jej z dala od świateł miast. Eksperci podają, że kometę będzie można zauważyć nawet przez 10 dni lutego, jednak to właśnie w pierwszych będzie świecić najjaśniej.

Sonda

Czy lubisz obserwować nocne niebo?