Wprowadzenie sztucznej inteligencji do gier, zwłaszcza VR, AR i rzeczywistości mieszanej. To sposób firmy Meta na zwiększenie zainteresowania konsumentów wirtualną rzeczywistością.
Choć immersyjne gogle VR Meta Quest dzięki swojej konkurencyjnej cenie mają już miliony użytkowników, to firma ma problem z przyciągnięciem ich do platformy rzeczywistości mieszanej Horizon. Pierwszym z zabiegów, który miał zastopować generowanie strat, było umożliwienie zewnętrznym producentom licencjonowania niektórych funkcji oprogramowania Quest. Mogli oni na przykład skorzystać z opracowanej przez Meta technologii śledzenia dłoni i ciała.
Warto przeczytać: Finansowanie Metaverse traci na popularności. Słabnie zainteresowanie funduszy VC
AI ma zmienić Metaverse
Teraz, jak informuje portal Techcrunch, firma zamierza pójść o krok dalej. Chce ponownie zachęcić konsumentów do wejścia w świat Metaverse. Motorem napędowym zmiany ma być generatywna sztuczna inteligencja. AI zostanie wykorzystane do tworzenia nowych typów rozrywki w grach. Dzięki jej zastosowaniu scenariusze gier mają się zmieniać z każdą nową rozgrywką. Początkowo technologia ma zostać zastosowana dla platformy Horizon. Firma nie wyklucza jednak przeniesienia jej poza Metaverse.
To nie jedyne zastosowanie sztucznej inteligencji, które ma przyciągnąć klientów do wirtualnego świata. Równoległe zamierza współpracować z zewnętrznymi twórcami oprogramowania w celu stworzenia narzędzi AI, które poprawią proces wprowadzania gier na rynek.
Meta nie jest pierwsza
Działanie Meta może przynieść sukces. Tym bardziej że wykorzystanie sztucznej inteligencji zaczyna wkraczać do branży gier. Przykładowo, wspierane przez Disneya Inworld oraz Artificial Agency tworzą z pomocą AI dynamiczne dialogi i narracje. Co więcej, coraz większa liczba platform oferuje narzędzia do generowania grafik i głosów do gier za pomocą sztucznej inteligencji. Warto stać się więc częścią nowego trendu, który może przynieść sukces.
Obszar Metaverse nie jest jedynym, w którym Meta zamierza skorzystać z narzędzi AI. Już wcześniej firma zapowiedziała wielomiliardowe inwestycje w sztuczną inteligencję w obszarze reklam AI. Zgodnie z zapowiedziami Marka Zuckerberga minie wiele lat zanim firma zacznie zarabiać na generatywnej sztucznej inteligencji. Na obecne działania należy więc patrzeć raczej w kontekście długofalowej strategii, a nie szansy na szybki zysk.
Warto przeczytać: Deepfake coraz chętniej jest wykorzystywany przy oszustwach kryptowalutowych. Skala problemu jest ogromna
Artykuł Nowa strategia Meta. Chce ożywić Metaverse dzięki AI pochodzi z serwisu MamBiznes.pl.