Platforma e-grocery mamyito.pl zainwestowała 12 mln zł na technologiczne usprawnienia. Zautomatyzowany system obsługi zamówień ma pomóc w ekspansji sklepu poza województwo mazowieckie.
Historia mamyito.pl rozpoczęła się w marcu 2020 roku. Wtedy to pod nazwą Anabru rozpoczął działanie sklep, który dostarczał artykuły żywnościowe na terenie aglomeracji warszawskiej. Dostępność artykułów pierwszej potrzeby idealnie wpasowywała się w oczekiwania konsumentów w czasie lockdownu. Założycielami sklepu byli polscy przedsiębiorcy, którzy działalność prowadzili w branżach niespokrewnionych z rynkiem spożywczym. Mimo to, dzięki ich zapleczu magazynowemu i transportowemu, serwis mógł z powodzeniem wystartować w pandemii. Dodatkowo, w przeciwieństwie do wielu konkurentów z branży e-grocery, udało mu się przetrwać ciężki czas popandemiczny.
„Sklep Anabru, obecnie mamyito, nie poddał się popandemicznej próbie i presji spożywczych gigantów. Gdy stworzone w lockdownie serwisy e-grocery po zniesieniu obostrzeń zaczęły wycofywać się z rynku, spółka doskonaliła model biznesowy i rozwinęła ofertę asortymentową. Naszym priorytetem jest najwyższa jakość obsługi, przy zachowaniu niskich cen, na poziomie hipermarketów” – relacjonuje Kamil Kopania, prezes zarządu mamyito.pl.
Warto przeczytać: Brytyjski startup automatyzuje rejestrację w gabinetach lekarskich. Chce opanować krajowy rynek
Mamyito obecnie
Obecna oferta sklepu to ponad 5,5 tys. indeksów, które obejmują wszystkie kategorie spożywcze. Znajdują się w niej owoce i warzywa, mięsa, wędliny, mrożonki, a także kosmetyki, środki czystości oraz artykuły dla zwierząt. Należy zaznaczyć, że to asortyment szerszy niż w popularnych sieciach dyskontów. Dostarczanie zakupów na terenie aglomeracji warszawskiej odbywa się za pomocą własnej sieci samochodów. Obejmuje ona ponad 30 samochodów dostawczych trzykomorowych, przystosowanych do utrzymania ciągu chłodniczego dla każdej kategorii produktowej.
Pomysł na rozwój
Obecnie około 40% klientów sklepu to mieszkańcy podmiejskich terenów wokół Warszawy. Założyciele mamyito.pl planują jednak zwiększyć zasięg działania. Przygotowując się do tego kroku, zainwestowali około 12 mln zł w rozwój technologiczny projektu. Powstała nowa, dedykowana platforma zakupowa, która jest gotowa zarówno na zwiększenie asortymentu, jak i na ekspansję terytorialną. Podsumowaniem inwestycji była zmiana nazwy sklepu z Anabru na mamyito.pl, która odbyła się jesienią 2023 roku.
„Spółka mamyito jest rozwijana ze środków prywatnych współwłaścicieli. Zapewnia to ciągłość finansowania i pozwala realizować długoterminową strategię bez presji na wyniki tu i teraz. W ubiegłym roku prowadziliśmy rozmowy z kilkoma podmiotami pod kątem przejęcia, jednak ostatecznie zdecydowaliśmy się na rozwijanie projektu organicznie. Po osiągnięciu progu rentowności w Warszawie będziemy otwierać nawet do kilku nowych oddziałów rocznie. Rozważamy zarówno wariant samodzielnego rozwoju, jak i pozyskania partnera finansowego” – wyjaśnia Paweł Kozłowski, jeden z założycieli mamyito.pl.
Wprowadzone technologie sprawiają, że firma wypracowuje ponad 99% poziomu kompletności dostaw. Ich terminowość wynosi obecnie 98%, a utylizacja utrzymuje się na poziomie poniżej 1%. Najwyższa jakość obsługi ma pomóc mamyito.pl stać się jednym z ważniejszych graczy na rynku e-grocery w Polsce.
Warto przeczytać: Zdrowa i świeża kuchnia, bez marnowania jedzenia. Polska marka Yesha ze wsparciem VH Invest dokonuje cateringowej rewolucji
Artykuł Mamyito.pl wzmacnia pozycję na rynku e-grocery. W planach ekspansja poza Mazowsze pochodzi z serwisu MamBiznes.pl.