2022-12-14 17:24, akt.2022-12-14 18:08
publikacja
2022-12-14 17:24
aktualizacja
2022-12-14 18:08
Grupa LPP miała w trzecim kwartale roku obrotowego 2022/23 395,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 627,6 mln zł zysku przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 386,9 mln zł zysku.
Zysk operacyjny wyniósł 511,8 mln zł i był niższy o 17,5 proc. rdr. Konsensus PAP Biznes przewidywał 525,9 mln zł zysku operacyjnego.
EBITDA sięgnęła 798 mln zł (spadek o 7,4 proc. rdr) i była zgodna z oczekiwaniami na poziomie 799 mln zł.
LPP miało udany listopad pod względem sprzedażyPrzychody grupy wyniosły 4,367 mld zł (wzrost o 39,3 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4,3 mld zł.
Z kanału internetowego grupa LPP uzyskała ponad 1,0 mld zł przychodów (wzrost o 23,3 proc. rdr), co stanowiło ok. 24 proc. całości sprzedaży grupy.
Marża brutto na sprzedaży spadła w III kwartale o 7,1 p.p. rdr do 51,2 proc. Jak tłumaczy spółka, jednym z czynników była wysoka baza z roku poprzedniego. Dodatkowo czynnikiem rozwadniającym marżę brutto był rosnący udział marki Sinsay w sprzedaży grupy. Do spadku marży przyczyniły się też większe rdr promocje produktów pierwotnie przeznaczonych na rynki wschodnie oraz mniej korzystny kurs USD/PLN.
Koszty SG&A wzrosły w III kwartale o 49,4 proc. rdr, co wynika z wyższych kosztów sklepów (wyższe czynsze, koszty personelu i pozostałe koszty) oraz rosnących kosztów e-commerce.
Narastająco, po trzech kwartałach 2022/23 grupa miała 909,7 mln zł zysku netto jednostki dominującej, 1.024,2 mln zł EBIT i 11,7 mld zł przychodów. W analogicznym okresie rok wcześniej zysk netto j.d. wynosił 1.108,2 mln zł, EBIT 973,7 mln zł, a przychody 7,94 mld zł (dane po przekształceniu).
Spółka poinformowała w raporcie, że jej celem, pomimo wyłączenia rynku rosyjskiego, jest osiągnięcie w roku 2022/23 16 mld zł sprzedaży, tj. wzrostu o około 40 proc. rdr (działalność kontynuowana), z czego w kanale sprzedaży internetowej około 4,5 mld zł.
Grupa LPP zakłada w roku obrotowym 2023/24 wzrost powierzchni o 18 proc. rdr oraz CAPEX w wysokości 1,05 mld zł. Jak podano, 800 mln zł zaplanowano na rozwój sieci salonów, 170 mln zł na infrastrukturę oraz 80 mln zł na IT. Spółka podała również, że priorytetowy będzie rozwój salonów marki Sinsay.
"Jednocześnie biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną na wschodzie Europy, poziom niepewności i niestabilność gospodarczą na wszystkich rynkach oraz wzrost inflacji przy wciąż rosnącej na rynku presji kosztowej, grupa w roku finansowym 2022/23 spodziewa się rdr spadku marży handlowej, a operacyjnej w przedziale 8-9 proc." - napisano w raporcie kwartalnym. (PAP Biznes)
pel/ asa/
Poniżej przedstawiamy wyniki grupy LPP w trzecim kwartale 2022/23 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes.
dane w mln zł
3Q2022/23 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2022/23 | rdr |
Przychody | 4366,7 | 4304,0 | 1,5% | 39,3% | 0,6% | 11741,5 | 47,9% |
EBITDA | 798,0 | 799,0 | -0,1% | -7,4% | 19,6% | 1833,6 | 10,8% |
EBIT | 511,8 | 525,9 | -2,7% | -17,5% | 29,5% | 1024,2 | 5,2% |
zysk netto j.d. | 395,5 | 386,9 | 2,2% | -37,0% | 60,7% | 909,7 | -17,9% |
marża EBITDA | 18,3% | 18,6% | -0,36 | -9,23 | 2,91 | 15,62% | -7,81 |
marża EBIT | 11,7% | 12,3% | -0,57 | -8,07 | 2,61 | 8,72% | -6,41 |
marża netto | 9,1% | 9,0% | 0,02 | -10,97 | 3,39 | 7,75% | -3,44 |
* Zmiany rdr pokazane są w odniesieniu do danych przekształconych
(PAP Biznes)
pel/ asa/
Źródło:PAP Biznes