Wirtualny przewodnik po Polsce. Startup VacationPoland odkrywa mało znane miejsca turystyczne

9 mies. temu 83

Vacation Poland

Aliaksandra Verchenko ukończyła studia matematyczne, jednak liczby zamieniła na public relations. Z miłości do podróżowania założyła startup VacationPoland, który jest kompleksowym przewodnikiem nie tylko po znanych, ale również nieodkrytych miejscach Polski.

Wiele osób wybierając się na urlop, chce wyjechać z Polski i poszukać zachwycających miejsc zagranicą, niczym zdjęcia z Instagrama. Aliaksandra Verchenko, Białorusinka polskiego pochodzenia, od razu zakochała się w Polsce i skupiła się na podróżach po różnych miejscach kraju. Pracując w agencji komunikacyjnej, zaczęła prowadzić bloga o polskiej turystyce. Ostatecznie zdecydowała się na założenie startupu VacationPoland, który jest wirtualnym przewodnikiem po naszym kraju.

„Aby pojechać w jakieś miejsce, trzeba było cały czas przełączać aplikacje, aby sprawdzić godziny otwarcia, opis, adres lub zaplanować trasę. Robię to samo, gdy jadę w nową podróż, więc dokładnie wiem, o czym mówię. W pewnym momencie, kiedy zrozumiałam, że nie zdążę dalej w taki sposób, postanowiliśmy stworzyć wirtualny przewodnik. Tu znajdziesz wszystko, co niezbędne do wygodnej podróży. Tak powstały wycieczki po różnych miastach z fascynującym i ekskluzywnym opisem tekstowym i aktorskim nagraniem, mapami polecanych miejsc (na przykład, do którego muzeum warto pójść, gdzie zjeść śniadanie, lub który zamek w pobliżu odwiedzić), a także nowa funkcja – tematyczne wycieczki poza miasto” – mówi dla MamBiznes Aliaksandra Verchenko, założycielka VacationPoland.

Obecnie aplikacja z wirtualnym przewodnikiem jest dostępna bezpłatnie. Można z niej korzystać w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim. W planach jest poszerzenie dostępności, ze względu na to, że użytkownikami aplikacji są coraz częściej Niemcy czy Czesi.

Warto przeczytać: Polsko-amerykański startup Saleor zamyka rundę finansowania na 8 mln dolarów. Platforma e-commerce spodobała się Zalando

Polska Toskania i więcej wyjątkowych wycieczek

Mimo że Aliaksandra Verchenko mieszka już od lat w Polsce, to nadal jest nią zachwycona. Zwiedziła większość zakątków, nieznanych na co dzień wielu osobom mieszkającym od urodzenia w Polsce. Początkowo pisała bloga podróżniczego, jednak dostrzegła również inny problem. Jej czytelnicy często zapisywali posty z Instagrama z inspiracjami podróżniczymi, na innych stronach poszukiwali możliwości zakupu biletu na atrakcje, a na mapach sprawdzali dojazd do miejsca docelowego. Nie było aplikacji, w której wszystko można było mieć w jednym miejscu.

Vacation Poland

Tak powstał wirtualny przewodnik po Polsce. Na rynku są podobne rozwiązania, jednak jak zapewnia założycielka firmy, aplikacja VacationPoland stawia na jakość zamieszczanych treści.

„Konkurencja istnieje, zdajemy sobie z tego sprawę. Ale zazwyczaj takie aplikacje działają jako platforma, gdzie każdy może umieścić dowolny materiał. W rezultacie w aplikacji od razu jest dostępnych wiele atrakcji turystycznych, ale z tego powodu często cierpi jakość samych tekstów i informacji. Dlatego proponujemy naszym użytkownikom ekskluzywny materiał, to, co znają tylko miejscowi mieszkańcy, którego nie znajdziesz na pierwszym linku w Google. Ponadto współpracujemy z redaktorami i aktorami, co pozwala nam tworzyć fascynujące wycieczki w formie audiobooków” – mówi nam założycielka startupu.

Założycielka VacationPoland dostrzega potencjał na polskim rynku turystycznym. Obecnie aplikacja jest dostępna w trzech wersjach językowych, a w planach jest rozszerzenie oferty. Coraz więcej użytkowników to zwiedzający z Czech, Słowacji oraz Niemiec. Wszyscy mogą pobrać aplikację bezpłatnie. Można również wykupić subskrypcję, która otwiera dostęp do mapy polecanych zamków, parków etc.

Plany VacationPoland

Oprócz rozszerzenia aplikacji o kolejne wersje językowe, w planach jest zdecydowanie więcej funkcjonalności. Wśród nich warto wymienić te oparte na sztucznej inteligencji, które pozwolą powiększyć wirtualny przewodnik o inne kraje.

„Obecnie finansujemy aplikację ze środków founderów, ale w tym roku jesteśmy bardzo zdeterminowani, aby to zmienić. Po pierwsze, jesteśmy finalistami jednego z konkursów Pitch Me Baby 2023. To wzbudziło pewność, że musimy kontynuować naszą pracę. Po drugie, przez ostatni rok, opowiadając o aplikacji i naszym pomyśle, często słyszałam, że projekt ma bardzo mały rynek potencjalnych użytkowników. Jednak kilka tygodni temu przeczytałam, że Polska zajmuje szóste miejsce na liście najpopularniejszych krajów wśród europejskich turystów w 2024 roku. To daje mi podstawy do przekonania, że aplikacja będzie niezwykle potrzebna i popularna” – mówi nam Aleksandra Verchenko.

Źródło grafik: VacationPoland

Warto przeczytać: Polska firma z globalnym potencjałem. Domator24, właściciel marek Diablo Chairs i Jan Nowak, zwiększa swój udział na rynku niemieckim

Czytaj więcej
Radio Game On-line