W dwudziestym pierwszym wieku coraz więcej osób korzysta z Internetu jako pomocnego narzędzia w różnych aspektach codziennego życia. Możliwe jest poznawanie ludzi online, nauka nowych umiejętności, oglądanie TV, ale dziś zwróćmy uwagę na inne kwestie związane z wykorzystaniem narzędzi, jakie daje nam nowoczesna technologia. Jak się okazuje, sieć może nam pomagać w tak poważnych przedsięwzięciach jak np. zakup nieruchomości. Mam na myśli coś więcej niż standardowe ogłoszenia na portalach zakupowych czy stronach internetowych firm deweloperskich.
Pomysł na biznes, czyli wirtualny spacer po mieszkaniu
Chcę Ci przedstawić dość nietypowy pomysł na biznes, jakim jest wirtualny spacer po mieszkaniu przeznaczonym na sprzedaż lub wynajem. Brzmi to dziwnie? Nic bardziej mylnego. Prezentowane rozwiązanie może okazać się ciekawym sposobem na dodatkowe (a kto wie, być może główne) źródło zarobku?
Zanim opiszę Ci model biznesowy, musisz wiedzieć, że takie internetowe portale pośredniczące jak na przykład OLX czy Otodom stały się na przestrzeni ostatnich kilku-kilkunastu lat popularnym miejscem. Jak wiadomo, dzięki działalności na tego typu platformach następujące grupy:
deweloperzy, firmy, osoby prywatnemogą zamieszczać ogłoszenia dotyczące sprzedaży lub wynajmu mieszkań. Taki sposób działania to z jednej strony możliwość dotarcia do potencjalnych klientów z całego kraju (a nawet świata), ale musimy pamiętać również o drugiej stronie medalu, czyli niezwykle silnej, pomysłowej i kreatywnej konkurencji – jak wiadomo, ta w dwudziestym pierwszym wieku jest wyjątkowo aktywna właściwie w każdej branży. Co to dla Ciebie oznacza? Odpowiedź na tak postawione pytanie jest bardzo prosta: trzeba nie lada wysiłku, by móc skutecznie wyróżnić swoje ogłoszenie spośród setek lub nawet tysięcy innych. Jednym z innowacyjnych pomysłów, które pozwalają na osiągnięcie tego celu i są w stanie skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, jest oferowanie wirtualnego spaceru po mieszkaniu.
Na czym polega wirtualny spacer po mieszkaniu?
Zastanawiasz się, na czym polega wirtualny spacer po mieszkaniu? Cóż, nie jest to nic skomplikowanego, ponieważ wirtualny spacer po mieszkaniuto po prostu interaktywne nagranie, dzięki któremu potencjalny klient jest w stanie lepiej zorientować się, jak wygląda dana nieruchomość. Być może to stwierdzenie wyda się dość dziwne, ale wirtualny spacer po mieszkaniu możemy porównać do próbek jedzenia, jakie podaje się w centrach handlowych w ramach degustacji.
Zamiast oglądać często losowe i marnej jakości zdjęcia można zaproponować klientowi nagranie profesjonalnego materiału wideo, nawet kamerką za 300 zł. Budynek z zewnątrz, wejście, korytarz, schody, drzwi do mieszkania i spacer po samym mieszkaniu. Zatrzymanie w najważniejszych momentach, zbliżenie na detale. Dzięki temu osoba zainteresowana mieszkaniem będzie mogła znacznie lepiej poznać obiekt przed umówieniem się na fizyczne zwiedzanie. Na pewno odrzuci to część zainteresowanych, ale dzięki temu zaoszczędzi czas sprzedawcy.
Wiemy już, czym jest wirtualny spacer po mieszkaniu. Zastanówmy się teraz, w jaki sposób można na tym zarabiać.
Ile to kosztuje?
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na tak postawione pytanie, ponieważ cena tego typu usług zależy od powierzchni mieszkania, ale także długości nagrani czy zainteresowania na takie usługi w danej lokalizacji. Pewne informacje na ten temat możemy jednak znaleźć np. na forach internetowych poświęconych branży mieszkaniowej i deweloperskiej. Można w nich wywnioskować, że ceny tego typu usług oscylują w granicach kilkuset złotych (zazwyczaj od ok. dwustu do pięciuset). Wydaje się to niedużo, ale jeśli weźmiemy pod uwagę, jak niewiele czasu musimy poświęcić, by zrealizować dane zlecenie, wydaje się to naprawdę opłacalnym biznesem.
Niezwykle ważnym atutem związanym z prowadzeniem biznesu w tej niszy rynkowej jest niski poziom wymaganych nakładów początkowych.
Wirtualny spacer po mieszkaniu jako pomysł na biznes – lekki, łatwy i przyjemny?
Na czym w tej sytuacji polega zarabianie? Cóż, nie jest to nic skomplikowanego, a model biznesowy można bardzo łatwo zrozumieć. W tym celu wystarczy zakupić kamerę. Jeśli obawiasz się, że czeka Cię olbrzymi koszt rzędu kilku tysięcy złotych, możemy rozwiać Twoje obawy. W rzeczywistości możesz ograniczyć się do urządzenia w kwocie nieprzekraczającej kilkuset złotych. Tyle wystarczy, by móc zabrać się za nagrywanie spacerów po posesji na całkiem dobrym poziomie.
Ważna jest nie tyle jakość sprzętu do nagrywania, co wyczucie potrzeb klienta. Podczas nagrywania musisz uwzględnić możliwie jak najwięcej szczegółów i nie obędzie się bez zaglądania w zakamarki mieszkania. Nagranie nie powinno być długie; zaleca się, by trwało ono od ok. 30 sekund do maksymalnie dwóch minut. Oczywiście, wiele w tej kwestii zależy od wielkości mieszkania/domu oraz liczby znajdujących się w nim pomieszczeń.
Następnie, po zakończeniu nagrywania, można przystąpić do montażu stworzonego w ten sposób materiału wideo.
W praktyce przygotowanie wirtualnego spaceru wymaga nie więcej niż około dziesięciu minut, które przeznacza się na samą sesję nagraniową, a także kolejnych dwudziestu minut, które powinny wystarczyć nam do montażu. Po ukończeniu prac nad filmem, klient otrzymuje materiał, który może umieścić w swoim ogłoszeniu np. w postaci linku. Dzięki temu potencjalni kupujący lub najemcy będą mogli zapoznać się ze stanem, w jakim jest dany lokal. Filmik typu wirtualny spacer pozwoli im na poznanie wnętrz w sposób bardziej interaktywny i rzeczywisty niż za pomocą statycznych zdjęć.
Wirtualny spacer po mieszkaniu – dla kogo?
Jak możemy łatwo się domyślić, zainteresowanie tego typu usługami wzrasta w szczególności w przypadku apartamentów oraz obiektów o wyższych standardach. W przypadku rynku luksusowych mieszkań, opcja zapoznania się z przestrzenią na sprzedaż/wynajem w ramach wirtualnego spaceru z pewnością zachęci do kontaktu z ogłoszeniodawcą.
Warto nawiązać współpracę z lokalnymi deweloperami, biurami nieruchomości oraz osobami prywatnymi, które regularnie umieszczają ogłoszenia na portalach internetowych. Pozwoli to skutecznie wypromować profesjonalne usługi w zakresie wirtualnych spacerów. Warto przedstawić im korzyści wynikające z filmików z wirtualnymi spacerami. Zapewne nie będzie trzeba długo przekonywać, ponieważ takie rozwiązanie pozwala klientom lepiej poznać daną ofertę.
Podsumowanie
Wirtualny spacer po mieszkaniu oferuje innowacyjne i interaktywne podejście do prezentacji nieruchomości, a jednocześnie ciekawy sposób na biznes z małymi nakładami początkowymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu potencjalni kupujący/najemcy mogą “przejść się” po mieszkaniu w dowolnym czasie i miejscu, bez konieczności dojazdu na miejsce. Jest to bardzo wygodne, prawda?
dnia 29 maja 2023