Pomysł na Biznes – Sklep ze smakołykami z całego świata

8 mies. temu 50

Chęć do próbowania nowych rzeczy w tym do poznawania przysmaków pochodzących z różnych zakątków świata, ciągle wzrasta. Ciekawość dotycząca poznawania nowych produktów przyciąga wielu z nas do zakupu różnorodnych i nieznanych nam słodyczy, przypraw lub napojów. W artykule zagłębimy potencjał biznesowy jaki niesie za sobą sklep ze smakołykami oraz przeanalizujemy potencjalne koszty zarobki, które wiążą się z tą branżą.

Sklep z przysmakami z całego świata jako pomysł na biznes

Sklepy ze słodyczami, napojami, przyprawami oraz innymi różnościami z całego świata cieszą się dużą popularnością w internecie. Wielu twórców nagrywa testy nietypowych smakołyków, które ciężko znaleźć w Polsce. Prowadzenie takiego biznesu, może okazać się dochodowym przedsięwzięciem, ponieważ wielu, szczególnie młodych ludzi uwielbia śledzić trendy oraz próbować produktów stworzonych przez znanych zagranicznych twórców. 

Forma prowadzenia sklepu

Sklep z przysmakami z zagranicy może mieć formę stacjonarną lub być prowadzony online. Można również je połączyć, tworząc hybrydowy model biznesowy, który zapewnia szeroki zasięg dla klientów o różnorodnych potrzebach zakupowych. Sklep prowadzony w formie fizycznej, pozwala na większą interakcję z klientem, który może na żywo zobaczyć wszystkie produkty. Za to jego internetowa wersja jest świetnym pomysłem dla osób, które preferują szybkie zakupy bez wychodzenia z domu.

Telefon na niebieskim tle. Na ekranie urządzenia widnieje przód sklepu stacjonarnego, z wysuniętym daszkiem poza wyświetlacz smartphona.

Umiejętności i wyposażenie potrzebne na początek

Podstawowymi umiejętnościami, które są pożądane w sprzedaży to przede wszystkim łatwość nawiązywania relacji z klientami. Ważnym aspektem w tym biznesie będzie również wyszukiwanie trendów oraz nowości. Dodatkowo zdolność do negocjacji, będzie również przydatna w kontaktach z dostawcami. 

Niezależnie od formy prowadzenia sklepu, magazyn będzie kluczowym elementem w tym biznesie. Odpowiednie przechowywanie produktów oraz zarządzanie magazynem jest niezbędne do prawidłowego działania sprzedaży produktów spożywczych. 

Dodatkowo, w przypadku opcji stacjonarnej potrzebne będzie dostosowane miejsce do prowadzenia działalności. Lokalizacja powinna być atrakcyjna dla klienta. Należy również zadbać o odpowiednie wyposażenie wnętrza. W przypadku sklepu online potrzebne będą odpowiednie opakowania, które zapewnią bezpieczeństwo produktów podczas transportu.

Koszty oraz zarobki

Koszty będą zależne od formy prowadzenia sklepu ze smakołykami z całego świata. Podstawowymi kosztami będzie miejsce pod magazyn i sklep stacjonarny oraz zakup produktów do sprzedaży. Średnie stawki czynszu powierzchni magazynowych w największych miastach w Polsce wahają się od 15 zł za metr kwadratowy. Zakup towarów zależny od docelowej wielkości przedsiębiorstwa, warto zacząć od mniejszych kwot w celu zbadania rynku. Tutaj również trzeba wziąć pod uwagę opłaty celne. Dodatkowymi kosztami w sprzedaży online to stworzenie strony internetowej, hosting oraz domena, których cena kształtuje się w granicach 6 tys. zł. Koszt materiałów graficznych to ok 2 tys. zł.

Zarobki, będą uzależnione od marży i sprzedaży. Przykładowo mały sklep spożywczy przy obrocie ok 50 tys. zł może liczyć na zysk 6 tys. zł miesięcznie. Odpowiednia strategia marketingowa, unikalne i jakościowe produkty oraz atrakcyjna oferta będą odpowiedzialne za sukces biznesu. W przypadku sklepu internetowego można osiągnąć dużo większe zasięgi sprzedaży. Dodatkowymi formami dochodu w tym biznesie mogą być organizowane degustacje.

Potencjalne wyzwania i rozwiązania dla prowadzenia sklepu

Rynek sprzedaży przekąsek z zagranicy, będzie się rozrastał, co niesie za sobą ryzyko spadku cen z powodu dużej konkurencji. W tym biznesie istotne jest podążanie za trendami, ponieważ są one mocno zmienne, co wpływa na brak stałości w preferencjach klientów. W przypadku zakupów z innych państw, istnieje ryzyko wahań kursów walut. Wiąże się to z nagłym wzrostem cen zakupów.

Ale nie ma takiego wyzwania, na które nie znajdzie się również jego rozwiązanie. W przypadku problemów z importem, warto stworzyć dokładny plan logistyczny oraz współpracować z osobami doświadczonymi w tym kierunku. Wybór produktów z dłuższą trwałością, przynajmniej na początku biznesu będzie najbardziej optymalny. Badanie swojego potencjalnego rynku oraz śledzenie trendów pomoże w ustaleniu unikalnej oferty produktów.

Sprawdź wszystkie pomysly-na-biznes.

baner reklamujący ebooka 310 pomysłów na biznes

Polub też Biznesomanię na FB, żeby nie przegapić kolejnych pomysłów na biznes!

dnia 27 sierpnia 2023

Czytaj więcej