Franczyza Pijalni Wódki i Piwa z grupy Mex Polska. Co warto wiedzieć, jeżeli chcesz otworzyć własny biznes

11 mies. temu 66

pomysł na biznes

Własny biznes w modelu franczyzowym jest popularnym rozwiązaniem. Przedstawiamy jak otworzyć swoją Pijalnię Wódki i Piwa, należącą do giełdowej grupy Mex Polska.

Prowadzenie biznesu w modelu franczyzowym opiera się na ścisłej współpracy z dużym partnerem, który najczęściej zapewnia know-how do założenia konkretnej firmy. Osoby, które myślą o swoim biznesie, ale nie mają pomysłu na konkretny kierunek, mogą założyć własną Pijalnię Wódki i Piwa. Jest to znana marka barów bistro działająca na polskim rynku. Obecnie posiada ona ponad 30 lokalizacji, a zapytań na nowe lokale nie brakuje.

„Nasz koncept jest bardzo popularną marką na terenie całej Polski i zgłoszenia lub zapytania od chętnych do współpracy napływają nieustannie. Wielu z zainteresowanych to osoby znające się na gastronomii, jednak wciąż nie brakuje też tych, którzy z tym profilem działalności mają do czynienia po raz pierwszy. Zgłoszenia płyną z różnych części  Polski” – komentuje dla Mam Biznes prezes zarządu Mex Polska, Paweł Kowalewski.

Franczyza Pijalni Wódki i Piwa opiera się na współpracy z grupą Mex Polska i prowadzeniu własnego bistro baru w atrakcyjnej lokalizacji. Osoba zainteresowana takim modelem biznesowym jest zobowiązana do poniesienia opłaty wstępnej w wysokości 5 tys. zł. Franczyzobiorca musi również liczyć się z jednorazowym kosztem na poziomie 75-140 tys. zł (w zależności od wielkości lokalu), w celu przystosowania baru do potrzeb gastronomii.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje o franczyzie Pijalni Wódki i Piwa.

Wymagania od franczyzobiorcy

Prowadzenie własnego biznesu jest dużym wyzwaniem. Dlatego model franczyzowy może być wsparciem w założeniu firmy. Taką możliwość oferuje marka Pijalni Wódki i Piwa, należąca do giełdowej grupy Mex Polska. Są to popularne bary bistro, usytuowane w odpowiednich lokalizacjach, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów. Wystrój lokali jest sentymentalny, gdyż nawiązuje do lat 60. czasów PRL-u.

Obecnie w Polsce działa 36 lokali Pijalni Wódki i Piwa w oparciu o model franczyzowy. Warunkiem otwarcia baru bistro pod tym szyldem jest lokalizacja w mieście powyżej 30 tys. mieszkańców. Jakie są wymagania w stosunku do franczyzobiorcy? Oczywiście doświadczenie w gastronomii jest mile widziane, jednak nie jest ono potrzebne do założenia Pijalni Wódki i Piwa. Zgłoszenia mogą wysyłać również osoby, które już prowadzą własny lokal gastronomiczny.

„Osoba taka musi być zdeterminowana do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, musi dysponować odpowiednim zapasem środków finansowych, powinna znać też dobrze miasto, w którym zamierza tę działalność uruchomić. Nie wymagamy natomiast od przyszłego franczyzobiorcy doświadczenia w branży gastronomicznej – będzie miał solidne wsparcie Mex Polska zarówno w okresie projektu i adaptacji lokalu, przygotowania merytorycznego do prowadzenia działalności oraz bieżącego wsparcia podczas trwania umowy franczyzowej” – wskazuje Paweł Kowalewski.

Warto przeczytać: Własny sklep Żabka na wyciągnięcie ręki. Poznaj wymagania, aby zostać franczyzobiorcą znanej marki

Koszty franczyzy Pijalni Wódki i Piwa

Dla każdego przedsiębiorcy kluczowe są koszty jakie należy ponieść na start. Podobnie jak w przypadku franczyzy sklepu Żabka, na początek należy dysponować kwotą 5 tys. zł w ramach opłaty wstępnej. Jednak potrzebna będzie jeszcze znacznie wyższa kwota, w celu przystosowania lokalu do standardów grupy. Mowa o przedziale od 75 do nawet 140 tys. zł, w zależności od powierzchni baru.

„Poziom zaangażowania finansowego głównie uzależniony jest od tego jaki lokal uda się naszemu partnerowi wynająć. Zdarza się, że są to lokale po innej działalności gastronomicznej i wtedy nakłady są znacząco niższe, jednak bywa i tak, że lokal do tej pory był sklepem czy też placówką bankową i wtedy wydatki rosną. My ze swojej strony, za nasze zaangażowanie, przed uruchomieniem działalności pobieramy opłatę wstępną w wysokości 5000 zł. Służymy też doradztwem w zakresie wskazania źródeł najtańszych elementów wyposażenia standardowego Pijalni Wódki i Piwa, co niewątpliwie pomaga zoptymalizować koszt inwestycji” – podkreśla prezes zarządu Mex Polska.

Jak mówi nam prezes grupy Mex Polska, spółka aktywnie uczestniczy w doradztwie franczyzobiorcy. W okresie startowym zostaje również oddelegowana doświadczona osoba nadzorująca cały proces przygotowań i otwarcia. Jak sama nazwa franczyzy wskazuje, niezbędny w lokalu jest alkohol, na który należy uzyskać koncesję. W tym procesie również wsparcia udziela Mex Polska.

Proces otwarcia lokalu

Jak wygląda krok po kroku otwarcie baru Pijalni Wódki i Piwa? Najpierw trzeba rozpocząć proces od zgłoszenia się poprzez formularz kontaktowy. Następnie firma weryfikuje kandydata i przechodzi do prac nad projektem aranżacji lokalu, przygotowania kosztorysu. Kolejnym etapem jest już podpisanie umowy franczyzowej, choć to nie oznacza zakończenia procesu.

„Punktem zwrotnym w tym procesie jest podpisanie umowy najmu na lokal, który ma tym celom służyć. Jesteśmy w tym czasie doradcą zarówno w kwestii lokalizacji jak i poziomu czynszu a nawet poszczególnych zapisów umowy. Po podpisaniu umowy zwykle proces adaptacji lokalu, uzyskania odpowiednich zezwoleń i uruchomienia działalności trwa od dwóch do czterech miesięcy i jest  uzależniony głównie od tego w jakiej kondycji jest wynajęty lokal” – podsumowuje Paweł Kowalewski.

Modeli franczyzowych na polskim rynku nie brakuje. Przedstawiliśmy kluczowe informacje, jeżeli chcesz działać z własnym biznesem w branży gastronomicznej, a być może nie masz odpowiedniego doświadczenia.

Warto przeczytać: 5 lekcji biznesu z serialu „Sukcesja”. Jak prowadzić firmę do sukcesu

Źródło grafik: Mex Polska

Czytaj więcej
Radio Game On-line