Wow. To już setny wpis z pomysłami na biznes. Kiedy to zleciało? 😀 Na dziś coś specjalnego i na czasie czyli zarabianie na TikToku!
Filmiki na TikToku to znakomite źródło rozrywki. W tej popularnej aplikacji znajdziesz treści na każdy temat. Możesz obejrzeć słodkie filmiki ze szczeniaczkami, ale też obserwować twórców oferujących sporą dawkę wiedzy, np. na temat inwestowania lub zdrowia. Okazuje się, że platforma jest też znakomitym źródłem zarobku. Aplikacja wykorzystywana jest podczas kampanii reklamowych. Filmiki tworzone są przez agencje marketingowe konkretnych firm, ale wykorzystuje się również konta bardziej lub mniej popularnych użytkowników. Znani tiktokerzy wykorzystują zasięgi do promowania towarów i usług. Zastanawiasz się, jak zarobić kręcąc filmiki na TikToku? Wcale nie potrzebujesz do tego ogromnych zasięgów!
Fenomen TikToka
Platforma TikToka opiera się na udostępnianiu krótkich treści w postaci filmików z atrakcyjną muzyką. Oferuje rozbudowane możliwości edycji wideo, np. specjalistyczne filtry, przycinanie, dodawanie efektów specjalnych. To wszystko sprawia, że nawet początkujący twórca jest w stanie stworzyć film pobudzający emocje i angażujący użytkowników. Do tego istnieją tzw. trendy, czyli określony zestaw ruchów, ułożenia ciała do konkretnego podkładu muzycznego, które w danym czasie są najbardziej popularne w aplikacji. Dołączenie do trendu i nagranie filmiku w jego klimacie pozwala dotrzeć do większej ilości widzów i bardziej ich zaangażować.
Z drugiej strony łatwość wykonywania filmików sprawia, że platforma jest przepełniona miałką i wtórną treścią. Być tiktokerem, to nie znaczy nagrywać cokolwiek, byle wpasować się w trendy. Widzowie cenią unikalne i oryginalne trendy. W cenie jest poczucie humoru i estetyka prezentowanych treści.
Prowizja od sprzedaży produktów przez TikTok
Jednym ze sposobów na monetyzację popularności na TikToka jest prowizja od sprzedaży. W swoich filmikach możesz promować konkretne produkty. Popularne są tak zwane unpacking, czyli odpakowywanie paczki z produktami czy pudełka z kosmetykiem. Cała akcja kręcona jest na żywo, co pozwala zarejestrować autentyczne emocje związane z pierwszym wrażeniem. Kolejne filmiki mogą już przybliżać produkt. Dana rzecz musi być ciekawie zaprezentowana, a dodatkowo należy zachęcić oglądających do zakupu. Jeśli zrobią to za pomocą specjalnego linku lub kodu rabatowego, Ty dostaniesz odpowiednią prowizję.
Zatem filmik musi nie tylko zachęcić do nabycia przedmiotu, ale jeszcze skupić uwagę odbiorcy na tym, by przy zakupie wpisał Twój kod lub dokonał zakupu przez Twój link. Najczęściej wykorzystuje się do tego hasło, wpisując kod, klient uzyskuje rabat na zakupy. Aby skutecznie zarabiać na TikToku w ten sposób, przyda się mieć już zbudowaną markę w serwisie, aby wzbudzać zaufanie. Przyda się, ponieważ TikTok słynie z łatwego wybijania się, także w teorii możesz stworzyć całkiem nowe konto i w kreatywny sposób polecać ciekawe produkty. Sprzedaż produktu powinna być dosyć aktywna. Można prezentować sposoby wykorzystania danego towaru, jakie można uzyskać efekty czy nietypowe zastosowania produktu. Ważne, by treści były spójne z wizerunkiem marki i Twoim. Dietetyk nie powinien zachwalać niezdrowych przekąsek, a trenerka fitness – platformy z serialami. Chyba że zrobią to dowcipnie, z konkretnymi argumentami i z przekonaniem 😉
Podsumujmy więc w punktach plan zarabiania na TikToku:
Zakładasz konto i wybierasz swoją niszę Tworzysz kreatywne treści polecając ciekawe i mało znane produkty Linkujesz do tych produktów w opisie i komentarzach Czerpiesz % od wypracowanej sprzedażyGdzie zdobyć linki, które będą dawały prowizję? Takich firm jest wiele. Pamiętam, że taką ofertę swego czasu miało ceneo. Na pewno pomoże też mały research aktualnych ofert w Google. Pomijając fakt, że pewnie z każdym sklepem da się coś takiego ustalić indywidualnie i polecać w ten sposób tylko to o na prawdę chcesz polecać.
Jak zacząć zarabiać na TikToku?
Im większa liczba oglądających i komentujących, tym większe zasięgi. Im więcej użytkowników obejrzy film, tym większa szansa, że kupią oferowane produkty. A tutaj kryje się Twój zysk. Nad zasięgami musisz popracować samemu lub robiąc tzw. crossy. Niezbędne jest oryginalne podejście – wąska nisza, specyficzny rodzaj filmików opartych na humorze, a może również na specjalistycznej wiedzy. To musi być coś, co pozytywnie zaskoczy użytkowników i da im jakąś wartość.
Natomiast przy pozyskiwaniu ofert od zleceniodawców możesz zaufać np. odpowiedniej agencji. Oferują one wsparcie w postaci materiałów niezbędnych do promocji konkretnych produktów. Kontakt z agencją zwalnia Cię też z mnóstwa formalności. Nie musisz zakładać firmy, jeśli współpraca będzie polegała na wykonywaniu zleceń. Agencja wystawi odpowiedni rachunek i prześle pieniądze na konto. Nie musisz tworzyć wzorów umów i samodzielnie negocjować z reklamodawcami. To znaczne ułatwienie dla początkujących twórców chcących zarabianie na TikToku. Oczywiście w tym przypadku musisz się dzielić zyskami. Sam zdecyduj, czy lepiej poświęcić czas na szukanie klientów, czy skupić się na tworzeniu wartościowych treści.
Ile można zarobić tworząc filmiki na TikToku?
Wydaje się, że najpopularniejsi tiktokerzy zarabiają krocie promując różne produkty lub linki afiliacyjne do nietypowych usług. Ale oprócz kilku twórców z wielomilionowymi społecznościami followersów są też amatorzy (lub półamatorzy), którzy na swoim hobby chcą zarobić realne pieniądze. Czy to możliwe? Początkujący twórcy mogą liczyć najczęściej na oferty barterowe. Dopiero mogąc pochwalić się dużą liczbą wyświetleń i polubień, można zacząć zarabiać prawdziwe pieniądze. Te zaczynają się od kilkudziesięciu złotych za niewielkie kampanie do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Jest jeszcze jeden sposób. Możesz także uderzyć w konkretną niszę. Zarabianie na TikToku możliwe jest też właśnie dzięki zebraniu mniejszego grona odbiorców, ale bardziej skoncentrowanego i zainteresowanego jednym wąskim tematem. Dla przykładu. Firmie produkującej sprzęt wędkarski bardziej będzie opłacało się nawiązać współpracę z TikTokerem nagrywającym content dla rybaków amatorów, który ma 500 obserwujących, bo jest to 500 potencjalnych klientów, niż z TikTokerką modową, która ma 100 000 obserwujących, ponieważ prawdopodobnie niewielki ich ułamek będzie zainteresowany sprzętem wędkarskim.
Ciężko oszacować, ile jesteś w stanie zarobić i jak wiele godzin pracy trzeba będzie poświęcić na zbudowanie marki. Czasami wystarczy prosty pomysł, coś nowego dla widza, by wznieść się na fali i osiągać wyniki finansowe na poziomie kilkuset tysięcy złotych w ciągu roku. Co ważne, tiktokerzy podkreślają, że filmiki muszą być publikowane regularnie, a widzowie zachęcani do komentowania i „klikania serduszek”. Więc nie wolno zrażać się pierwszymi niepowodzeniami, tylko konsekwentnie realizować założony plan.
Uważasz, że tworzysz fajne filmiki na TikToku, ale nie przekłada się to na zarobki? Oprócz liczby obserwujących i zasięgów, na propozycje reklamy wpływ ma również tematyka tworzonych treści. Przykładowo branża beauty, fitness, dietetyki dysponują sporymi budżetami na kampanie reklamowe i można spodziewać się lukratywnych propozycji. Jeśli jednak Twoją niszą są, powiedzmy, obserwacja ptaków lub szydełkowanie, to oczekiwane zarobki nie będą wysokie. TikTok to platforma interesująca głównie młodych użytkowników. Produkty czy usługi powinny być więc odpowiednie dla tej grupy odbiorców.
Mówi się, że wystarczy być dobrym, w tym co się robi, by osiągnąć sukces. Tak, to prawda. Jeśli jednak sukces liczysz w złotówkach, to musisz być dobrym w odpowiednim sektorze – sektorze obejmującym właściwy obszar zainteresowań użytkowników TikToka.
Więcej pomysłów na biznes: pomysly-na-biznes
Polub też Biznesomanię na FB, żeby nie przegapić kolejnych pomysłów na biznes!
dnia 10 października 2022