Użytkownicy Spotify Premium znów męczą się z reklamami

4 dni temu 8

Spotify Premium z reklamami powraca. Nie, to nie nowy plan, a irytujący błąd

W zeszłym miesiącu było dość głośno o dziwnym problemie, z jakimś zaczęli zmagać się użytkownicy Spotify Premium. Chodzi mianowicie o reklamy, których w płatnej wersji serwisu w ogóle nie powinno być, tymczasem na oficjalnym forum społeczności można było przeczytać o naprawdę wielu przypadkach, gdzie pomimo regularnego opłacania miesięcznego abonamentu reklamy i tak się pojawiały. Szybko zaczęto się zastanawiać, czy nie jest to jakiś eksperyment Spotify – badanie rynku przed wycofaniem darmowej wersji i wprowadzeniem nowego planu z reklamami, ale tańszego od obecnego.

Czytaj też: Aplikacja Gmail zyskała właśnie nowe ulepszenie, które może ułatwić życie

Na szczęście teorie zostały obalone przez firmę, która dość sprawnie zareagowała, wskazując, że chodzi o błąd i odpowiednie zespoły już się nim zajmują. Ponadto przedstawiciel Spotify poprosił subskrybentów, którzy usłyszeli reklamy, o przesłanie bardziej szczegółowych informacji, takich jak model urządzenia, wersja systemu operacyjnego, wersja aplikacji (jeśli nie korzystają z serwisu w przeglądarce), rodzaj reklam i najlepiej też filmik przedstawiający problem. Zapytał też, czy podejmowali jakieś kroki w celu pozbycia się reklam, a jeśli tak, to jakie. Tak drobiazgowe podejście wskazało dobitnie, że mieliśmy do czynienia z czymś niezamierzonym, co na pewno uspokoiło trochę użytkowników.

Czytaj też: Google wprowadza nowy tryb AI w wynikach wyszukiwania

Ponadto po kilku dniach Spotify poinformowało o rozwiązaniu problemu:

Mamy dobre wieści od naszych zespołów – wdrożyliśmy poprawkę na problemy z wyświetlaniem reklam przez użytkowników Premium podczas słuchania muzyki. Różnica powinna być widoczna od razu.

Wygląda jednak na to, że cieszyliśmy się na wyrost, bo w tym tygodniu znów pojawił się link do strony wsparcia dla osób, które słyszą reklamy w warstwie Premium. Użytkownicy szybko odpowiedzieli, że znów ich doświadczają, a firma po raz kolejny przyjrzała się sprawie i po jakimś czasie oznaczyła błąd jako „naprawiony”. Tylko że nie mamy żadnej gwarancji, że on nie powróci, tak, jak poprzednim razem.

Czytaj też: Przełomowa zmiana w WhatsApp ułatwi komunikację podczas rozmów wideo

Jeśli z kolei nadal ktoś słyszy reklamy, Spotify poleca dość irytujący środek naprawczy, polegający na zalogowaniu się do aplikacji, a następnie wyjściu z niej i powtórzeniu 2 lub 3 razy, aż do uruchomienia synchronizacji z serwerem. To powinno zadziałać, ale czy zadziała na stałe? Trudno powiedzieć, zwłaszcza że w ostatnich latach ten problem pojawiał się co jakiś czas i nawet przypadek z lutego nie jest żadną nowością. Najwyraźniej serwis wciąż nie umie dojść do przyczyny usterki, a użytkownikom Spotify Premium pozostaje po prostu stosować się do zaleceń i liczyć, że któraś z wdrażanych poprawek w końcu zadziała na stałe.

Czytaj więcej
Radio Game On-line