Należąca do Play marka UPC ogłosiła wprowadzenie usług VoLTE i Wi-Fi Calling w komórkowych ofertach operatora.
Jak podaje UPC, wszyscy klienci usługi komórkowej tego operatora mogą już korzystać z usługi VoLTE, pozwalającej na realizowanie połączeń głosowych najwyższej jakości w technologii LTE.
Jednocześnie, klienci UPC zyskali także dostęp do Wi-Fi Calling – usługi umożliwiającej realizację połączeń głosowych poprzez sieć Wi-Fi, bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji czy komunikatorów w telefonie.
Korzystając z VoLTE w UPC, klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Połączenia realizowane z wykorzystaniem tej technologii rozliczane są jak zwykłe połączenie głosowe. VoLTE dostępne jest również w roamingu międzynarodowym.
UPC nie pobiera też opłat za możliwość korzystania z Wi-Fi Calling, a rozmowa czy SMS/MMS wykonane przez Wi-Fi Calling rozliczane są zgodnie z cennikiem oferty, z której korzysta klient – zawsze tak jak rozmowa albo wiadomość wykonana z Polski.
Zobacz: VoLTE do lamusa, będziemy rozmawiać przez 5G. Kiedy to nastąpi?
Jak włączyć VoLTE i Wi-fi Calling w UPC?
Technologia VoLTE jest udostępniona automatycznie dla wszystkich klientów usługi komórkowej UPC. Warunkiem dostępności VoLTE jest jednak posiadanie telefonu, który wspiera tę technologię. Aktualna lista telefonów wspierających VoLTE dostępna jest na stronie Playa, który dostarczył tę usługę do UPC:
https://www.play.pl/uslugi/volte.Jeżeli więc VoLTE działa w fioletowej sieci, zadziała też w UPC. Lista obejmuje telefony z gwarantowaną obsługą tego rozwiązania, ale może być też dostępna na urządzeniach spoza niej.
Korzystanie z VoLTE może wymagać zaznaczenia odpowiedniej opcji w ustawieniach, podobnie jest z Wi-Fi Calling.
Zobacz: Play sprzedaje Francuzom światłowody UPC
Zobacz: Play łączy siły z UPC. Usługi nawet 2 lata za darmo