Krajowy Instytut Mediów przeprowadził badanie, z którego wynika, że 42,7% dzieci w Polsce w wieku od 4 do 9 lat korzysta ze smartfonów. To wyższy odsetek niż wśród osób 65+.
Badanie Założycielskie Krajowego Instytutu Mediów pokazało, jak Polacy korzystają ze smartfonów. Z zebranych danych wynika, że w naszym kraju z tego typu urządzeń korzysta:
42,3% osób w wieku 4-9 lat, 91,5% osób w wieku 10-15 lat, 98,1% osób w wieku 16-24 lat, 96,8% osób w wieku 25-34 lat, 94,8% osób w wieku 35-44 lat, 88,5% osób w wieku 45-54 lat, 72,1% osób w wieku 55-64 lat, 33,4% osób w wieku 65 lat lub starszych.Gdy weźmiemy pod uwagę ogół populacji w wieku od 4 lat wzwyż, najwięcej osób korzysta właśnie ze smartfonów – aż 75,2%. Na drugim końcu stawki są konsole do gier, których używa 9,7% osób mających 4 lata lub starszych.
Z komputerów (PC, laptop, tablet) korzysta:
65,7% osób w wieku 4-9 lat, 92,1% osób w wieku 10-15 lat, 93,7% osób w wieku 16-24 lat, 89,8% osób w wieku 25-34 lat, 83,8% osób w wieku 35-44 lat, 72,0% osób w wieku 45-54-lat, 51,7% osób w wieku 55-64 lat, 19,0% osób w wieku 65 lat lub starszych.Najwięcej osób korzysta z laptopa w grupie wiekowej 16-24 lata – aż 86,9%, najmniej natomiast wśród osób 65 lat i więcej – tylko 14%. Tablety są najpopularniejsze w grupach wiekowych 4-9 lat (27,9%) i 10-15 lat (27,8%). Z konsoli do gier najpowszechniej korzysta grupa 10-15 lat (25,8%). Wśród osób 65+ odsetek korzystających z konsoli wynosi już tylko 0,4%.
Skutki korzystania z telefonów przez najmłodszych są szeroko dyskutowanym tematem, dotyczącym coraz większej liczby osób. Zgodnie z deklaracjami rodziców, obecnie już prawie 43% dzieci w wieku 4-9 lat ma kontakt z ekranem smartfonu. W przypadku tak angażującego urządzenia, jakim jest smartfon, nakładanie przez rodziców limitów i kontrola rodzicielska mogą być wyzwaniem. Kolejnym popularnym ekranem wykorzystywanym przez najmłodszych jest tablet – wśród dzieci 4-9 i 10-15 lat jego popularność jest dużo wyższa niż wśród ogółu osób w wieku 4 lata i więcej.
– skomentowała Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz, Krajowy Instytut Mediów
Zobacz: Android w defensywie na rynku tabletów
Zobacz: Raport #RegionyNEXERY2022 – szybki Internet to podstawa
[ANKIETA:1403]