Studenci uczą się praktyki na fantomach
Specjalistyczne laboratorium w ATH, przygotowane w partnerstwie z Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej, powstało w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. W jego wyposażeniu znalazły się m. in.:
3 wysokospecjalistyczne fantomy wysokiej wierności, 9 fantomów pozwalających na doskonalenie umiejętności w zakresie resuscytacji krążeniowo-oddechowej, 5 fantomów pielęgnacyjnych 23 trenażery pozwalające na kształtowanie umiejętności technicznych (iniekcje, zgłębnikowanie, opieka nad ranami, kaniulacja naczyń pod kontrolą USG i inne).Symulacja Medyczna jest nowoczesną metodą kształcenia pielęgniarek i położnych.
Jak mówi mgr Ewa Zaród, instruktor dydaktyczny z Katedry Pielęgniarstwa, dzięki technikom symulacyjnym tworzona jest możliwość ćwiczenia procedur medycznych w bezpiecznym środowisku, gdzie popełnienie błędu lub wielokrotne powtarzanie danej czynności nie wpływa negatywnie na bezpieczeństwo pacjenta i jednocześnie zachęca studentów do doskonalenia umiejętności.
- Możliwe jest kształtowanie także takich umiejętności, w których studenci w warunkach szpitalnych nie mogą uczestniczyć ze względu na presję czasu i stan zagrożenia życia chorego. Zapewniamy też unifikację umiejętności, gdyż w trakcie zajęć praktycznych w środowisku klinicznym studenci nie zawsze spotykają się z konkretnymi jednostkami chorobowymi lub problemami zdrowotnymi – dzięki symulacji, możemy uzupełnić kształcenie o opiekę nad chorymi w tych sytuacjach - zauważa instruktor.
Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej ATH pozwoli również wzmocnić potencjał pracowników Wydziału Nauk o Zdrowiu – będą się w nim odbywać szkolenia praktyczne kadry dydaktycznej, szkolenia dla przyszłych instruktorów symulacji medycznej czy egzaminatorów OSCE w pielęgniarstwie.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Dowiedz się więcej na temat: