Play poinformował o decyzji UOKiK dotyczące programu „Więcej korzyści dla Ciebie”, w którym UPC Polska dokonywał jednostronnych podwyżek abonamentu. Klienci otrzymają zwroty nadpłat.
Prezes UOKiK wydał w tej sprawie decyzję zobowiązującą 27 sierpnia 2024 r., a teraz Play, jako spadkobierca UPC, zamieścił wyjaśnienie i wskazówkę dla klientów, jakie przysługują im prawa.
UPC Polska jednostronnie podwyższało abonament
Od 2019 do 2022 roku w UPC Polska działał program „Więcej korzyści dla Ciebie”. W jego ramach operator podwyższał abonament klientom, którzy mieli umowy na czas niekreślony, a w zamian wprowadził im więcej kanałów telewizyjnych oraz szybszy internet. Podwyżka wynosiła od 4 do 8 zł w zależności od pakietu.
Prezes UOKiK uznał, że żądanie od klientów zapłaty jednostronnie podwyższonego abonamentu, a także zwiększenie im liczby dostępnych kanałów telewizyjnych i zwiększenie maksymalnej prędkości danych, mimo że tego nie zamawiali, godzi w zbiorowe interesy konsumentów, narusza ich prawa i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową.
Zobacz: UPC i Canal+ pod lupą UOKiK: Milczenie nie oznacza zgody
Co na to Play?
Play wydał komunikat, w którym wyjaśnia, co w tej sytuacji mogą zrobić klienci byłego UPC. Zgodnie z decyzją UOKiK, klienci będą mogli kontynuować umowę z wyższą wysokością abonamentu tylko za wyraźną zgodą. Play ma też zwrócić pieniądze za czas, w którym płacili podwyższony abonament.
Kliencie byłego UPC, informujemy, że Prezes UOKiK wydał decyzję nr RBG- 3/2024 dotyczącą Programu „Więcej korzyści dla Ciebie". Jeśli z niego skorzystałeś, sprawdź, co Ci przysługuje 👉 https://t.co/SfDN0shMSP
— Play (@Play_Polska) October 24, 2024Klientom nadal korzystającym z abonamentowej usługi dostępu do internetu stacjonarnego lub telewizji kablowej w taryfie objętej podwyżką w programie „Więcej korzyści dla Ciebie” przysługuje możliwość pozostawienia obecnych parametrów usług wraz z ich ceną w terminie miesiąca od otrzymania wiadomości SMS, powiadomienia w Moje usługi lub e-mail albo w terminie 45 dni od daty nadania listu.
Brak wyrażenia zgody będzie oznaczał powrót do poprzednich parametrów usług oraz obniżenie abonamentu o kwotę podwyżki. Klienci mogą wyrazić zgodę na pozostawienie obecnych warunków np. poprzez formularz dostępny na stronie https://www.play.pl/decyzje/rgb-3-2024.
Klienci będą mogli również zawrzeć jedną umowę na czas nieokreślony na usługę internetu mobilnego z limitem pełnej prędkości wynoszącym 150 GB miesięcznie, z abonamentem 0 zł przez pierwszy niepełny i 12 (w razie pozostania na obecnych warunkach umowy) albo 6 (dla tych, którzy nie wyrażą zgody) kolejnych pełnych okresów rozliczeniowych.
Klienci, którzy zapłacili podwyższony abonament w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie”, przysługuje rekompensata za nie więcej niż dziewięć okresów rozliczeniowych. Z kolei klienci, których reklamacje dotyczące zwrócenia zapłaconego abonamentu w podwyższonej wysokości zostały rozpatrzone negatywnie lub częściowo negatywnie, otrzymają zwrot zgodnie z żądaniem zawartym w reklamacji.
Zwroty środków będą przekazywane na konto abonenckie lub na rachunek bankowy. Osoby te będą otrzymywały SMS, powiadomienie w Moje usługi, e-mail albo list z informacją o przysługującym im zwrocie.
Pozostali klienci, którzy na dzień uprawomocnienia się decyzji nie korzystają z usługi dostępu do internetu stacjonarnego lub telewizji kablowej w systemie abonamentowym na podstawie oferty UPC, otrzymają zwrot środków poprzez uznanie konta abonenckiego lub na rachunek bankowy.