O zabezpieczenia w smartfonach i komputerach dbamy, ale co z ochroną telewizora?

3 tygodnie temu 14

Telewizory obecnie działają podobnie jak komputery – mają procesor, system operacyjny oraz łączą się z innymi urządzeniami za pomocą sieci internetowej. Logujemy się na nich do streamingów, do sklepów z aplikacjami itp., przez co przechowują ogrom naszych wrażliwych danych, takich jak hasła do naszej skrzynki mailowej, banku, PIN-y do platform streamingowych, a nawet dane adresowe w aplikacjach. Mimo tego zdajemy się raczej nie zwracać uwagi na coś takiego, jak zabezpieczenia telewizora, choć jednocześnie wymagamy od naszych telefonów i komputerów, by dobrze chroniły prywatność i bezpieczeństwo danych. Dlatego teraz, wybierając nowy telewizor, powinniśmy sprawdzać nie tylko oferowaną przez niego jakość obrazu, przekątną ekranu, rozdzielczość czy funkcje Smart TV, ale też to, jaki rodzaj zabezpieczeń oferuje.

cybersecurity concept, user privacy security and encryption, secure internet access Future technology and cybernetics, screen padlock.

Z danych Samsunga wynika, że aż 72,4% nowych telewizorów we wrześniu 2024 roku zostało podłączonych do Internetu, a wiele z nich zostało podłączonych również do domowego ekosystemu, łącząc ze sobą inne sprzęty, takie jak pralki, lodówki czy piekarniki. To z kolei oznacza, że coraz istotniejsze jest zabezpieczenie wszystkich urządzeń w domowym ekosystemie i zarządzanie nimi za pośrednictwem jednej aplikacji, takiej jak SmartThings. Samsung dba więc o to, by wszystkie połączone i współpracujące ze sobą sprzęty gwarantowały nam bezpieczeństwo przechowywania danych, a w przypadku producenta odpowiada za to Samsung Knox.

W rozwiązanie Samsung Knox wyposażone są wszystkie telewizory Samsung Smart TV takie jak na przykład Neo QLED 8K AI, Samsung Neo QLED 4K czy Samsung OLED. Dzięki temu systemowi mamy zapewnioną ochronę danych, za co odpowiadają zaawansowane technologie kryptograficzne i sprzętowe zabezpieczenia oparte na własnych chipach. Knox przede wszystkim obejmuje ochroną wszelkie aplikacje uruchamiane m.in. na telewizorach – w tym również te, które służą do odtwarzania treści wideo. Przed udostępnieniem innym użytkownikom, każda aplikacja przechodzi przez ścisły proces certyfikacji, a system dba też o bezpieczeństwo aplikacji autoryzacyjnych i płatniczych, a wszelkie wrażliwe dane są przechowywane w izolowanych, fizycznie chronionych obszarach, zabezpieczonych przed potencjalnymi atakami.

Co jest warte podkreślenia, Samsung jest jedyną firmą na świecie, która zapewnia tak zaawansowaną ochronę swoim telewizorom, co potwierdzają liczne certyfikaty – w tym roku Samsung Knox został po raz 10. z rzędu wyróżniony certyfikatem Common Criteria (CC) za wysokie standardy bezpieczeństwa. Ponadto usługa płatności Checkout spełnia wymogi Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) – międzynarodowego standardu ochrony danych, który obowiązuje wszystkie organizacje przetwarzające, przechowujące lub przesyłające informacje o kartach kredytowych. Standard ten został zatwierdzony przez American Express, Discover Financial Services, JCB International, MasterCard i Visa Inc.

Samsung był jedną z pierwszych firm, które połączył telewizory z Internetem, zmieniając zupełnie sposób, w jaki dziś z nich korzystamy. Stało się to przed 13 laty, a od 10 lat z konsekwencją zabezpieczamy nasze telewizory i ich połączenia z innymi urządzeniami między innymi za pośrednictwem systemu KNOX. Knox to technologia, zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa nie tylko jednego urządzania firmy Samsung, ale całego ekosystemu domowych i mobilnych urządzeń. Składa się ona z wielu warstw zabezpieczeń, które chronią dane przed złośliwym oprogramowaniem i zagrożeniami. Wysoce wrażliwe informacje, kody PIN lub dane osobowe są przechowywane w całkowicie odizolowanym, bezpiecznym obszarze, który zapewnia ochronę przed wyciekiem informacji. To zasługa certyfikowanej platformy Knox, która od momentu włączenia urządzenia chroni sprzęt i wszelkie usługi, z których korzysta użytkownik. Z KNOX korzysta dziś już ponad 20 tysięcy firm na całym świecie i wiele instytucji państwowychstwierdził Grzegorz Stanisz, dyrektor sprzedaży i marketingu działu RTV w firmie Samsung Electronics Polska.
Czytaj więcej
Radio Game On-line