Ofensywa BYD trwa. Seal 06 GT to elektryczny hatchback, o którym marzyłeś
Pierwotnie zaprezentowany jako Ocean-M podczas Beijing Auto Show w kwietniu, Seal 06 GT wyróżnia się jako jeden z najbardziej ekscytujących nowych pojazdów elektrycznych w Chinach. Opiera się na popularnym modelu BYD Seal w wersji fastback, który stał się silnym konkurentem Tesli Model 3, ale jeszcze bardziej skupia się na przystępnej cenie i wydajności. Jego rola? Przyciągnięcie do BYD młodszych klientów, szukających taniego pojazdu elektrycznego, który jednocześnie nie poświęca jakości ani mocy.
Czytaj też: Niczym sportowy samochód wśród e-bike. Ten nowy rower sprawi, że porzucisz samochód
Seal 06 GT został zbudowany na zaawansowanej platformie BYD e-Platform 3.0 Evo, która wyróżnia się 800-woltową architekturą, zapewniającej możliwość przeprowadzania szybkiego ładowania od 30% do 80% w zaledwie 20 minut za pomocą ładowarki na prąd stały. Platforma ta zawiera również autonomiczne funkcje jazdy poziomu 2 dzięki systemowi DiPilot, dzięki czemu zapewnia inteligentne wsparcie w prowadzeniu i podnosi komfort użytkownika poprzez takie funkcje jak adaptacyjny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu.
Czytaj też: Oto rower droższy od samochodu. Drugiego takiego modelu nie znajdziecie na całym świecie
Firma BYD zdecydowała się wprowadzić na rynek Seal 06 GT w czterech różnych konfiguracjach, z czego wersje podstawowe mają pojedynczy silnik o mocy 160-165 kW (około 215-221 KM), który rozkręca tylne koła, podczas gdy flagowy wariant odznacza się konfiguracją AWD z dwoma silnikami, których moc sięga 310 kW (415 KM), co umożliwia samochodowi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Samochód oferuje różne pojemności akumulatorów, a okazalsza z nich, bo o pojemności 72,96 kWh, pozwala na przejechanie do 605 km w cyklu CLTC, co czyni go idealnym wyborem na długie trasy.
Czytaj też: “Bezmasowy” akumulator obiecuje 70-procentowy wzrost zasięgu samochodów elektrycznych
Jednym z najbardziej uderzających aspektów BYD Seal 06 GT jest jego cena. W podstawowej wersji kosztuje bowiem 136800 RMB, czyli niespełna 80000 zł, a więc znacznie mniej od konkurencyjnych modeli w segmencie elektrycznych hatchbacków. Najważniejsze jest jednak to, że pomimo niższego kosztu, Seal 06 GT nie rezygnuje z technologii ani komfortu, oferując 15,6-calowy ekran systemu multimedialnego, inteligentny kokpit DiLink 100 i nowoczesny, elegancki design. Innymi słowy, Volkswagen ID.3 GTX czy Cupra Born VZ, doczekały się właśnie godnego konkurenta. Wiemy, że z wpływem chińskich firm na rynek BEV będzie tylko “gorzej”, bo BYD realizuje ciągle plan globalnej ekspansji, a w tym budowę fabryki produkcyjnej na Węgrzech.