Masz Samsunga? To możesz mieć też spory problem

1 mies. temu 13

Aktualizacja ucegliła starsze Samsungi. Gigant szuka rozwiązania

Użytkownicy niektórych starszych smartfonów Samsunga Galaxy otrzymali ostatnio aktualizację, która wpędziła ich urządzenia w bootloop, czyli pętlę restartów. Koreański producent wydał oświadczenie w tej sprawie, potwierdzając problem i informując o podjętych krokach.

Aktualizacja oprogramowania nie zawsze kończy się dobrze. Czasem nowa wersja jakiejś jego części może spowodować, że nasze urządzenie – na przykład smartfon – przestanie działać prawidłowo. Coś takiego dotknęło niektórych użytkowników starszych smartfonów Samsung Galaxy, w szczególności flagowców z liczbą 10 w nazwie. Jak wynika z relacji użytkowników tych urządzeń, opublikowanych w serwisie Reddit, po aktualizacji wpadły one w niekończącą się pętlę restartów.

Samsung wskazał winowajcę

Według oświadczenia Samsunga, przyczyną bootloopa jest najnowsza wersja aplikacji SmartThings. Firma wstrzymała wdrażanie aktualizacji i pracuje nad rozwiązaniem problemu. Poszkodowani użytkownicy proszeni są o kontakt z producentem w celu uzyskania pomocy.

Zdajemy sobie sprawę, że ograniczona liczba smartfonów Galaxy z systemem Android 12 uruchamia się ponownie w sposób ciągły podczas aktualizacji do najnowszej wersji aplikacji SmartThings.

Natychmiast po wykryciu problemu wstrzymaliśmy aktualizację i pracujemy nad jego rozwiązaniem. Klienci, których to dotyczy, mogą skontaktować się z Centrum Kontaktowym Samsung w celu uzyskania pomocy technicznej dla swoich urządzeń.

– napisał Samsung w oświadczeniu

Modele dotknięte problemem

Na Reddicie użytkownicy zgłaszali problem ciągłych restartów na następujących smartfonach Samsunga:

Galaxy S10, Galaxy S10+, Galaxy S10 5G, Galaxy S10 Lite, Galaxy S10e, Galaxy Note10, Galaxy Note 10+, Galaxy Note 10+ 5G, Galaxy M51, Galaxy A90.

Jak rozwiązać problem?

Samsung zaleca kontakt z Centrum Kontaktowym. Użytkownicy z Korei donoszą, że tamtejsze centra serwisowe są w stanie naprawić problem bez utraty danych. Można również spróbować przywrócić urządzenie do działania poprzez przywrócenie ustawień fabrycznych. Wiąże się to jednak z utratą danych.

Zobacz: Galaxy S24 FE w sprzedaży. Za darmo słuchawki Galaxy Buds2 Pro
Zobacz: One UI 7 dopiero w 2025 roku. Samsung rozczarował fanów

Czytaj więcej
Radio Game On-line