Inflacja i nastroje społeczne podsycane przez media powodują nieracjonalne zachowania wielu Polaków. Po panicznym wykupywaniu cukru przyszedł czas na olej. W jednym ze sklepów doszło do prawdziwej bitwy klientów o ten produkt.
r e k l a m aPodczas otwarcia jednego ze sklepów w Inowrocławiu postanowiono zrobić promocję na olej. Towar ten drożejący z dnia na dzień osiąga cenę już 12 złotych za litr. Promocja w której olej sprzedawano za 6,99 złotych przyciągnęła tłumy z całego powiatu.
Zaraz po otwarciu sklepu tłum ludzi ruszył do stoiska z promocyjnym olejem. Klienci przepychali się i wyrywali sobie z rąk butelki z cennym złotym płynem.
Pomysł marketingowy z promocją okazał się dobry, jednak nastroje paniki podsycane przez niektóre media i widoczny wzrost cen produktów takich jak cukier czy olej spowodowały wybuch agresji.
Wielu ekspertów podkreśla, że nastroje społeczne spowodowane inflacją umiejętnie podsycane przez media i niektóre ośrodki polityczne może doprowadzić do poważnego kryzysu społecznego. Eksperci przypominają, że wszystkie wybuchy społeczne z czasów PRL poza szczytnymi hasłami politycznymi miały u podstaw podwyżki cen żywności oraz ubożenie społeczeństwa podobne z jakim mamy teraz do czynienia.
Nagranie z „bitwy o olej” w Inowrocławiu pojawia się w sieci jest jednak blokowane przez serwis YouTube jako „sceny przemocy” oraz inne naruszenia praw.
Źródło: pp
fot.YT
r e k l a m a