Lodolandia
Lodolandia & Kołacz Na Okrągło to typowe biznesy pod model franczyzowy. Oferują one sieć mobilnych punktów sprzedaży w całej Polsce. Sprawdzamy jak otworzyć własną placówkę „na słodko”.
Pomysłów na biznes w modelu franczyzowym zdecydowanie nie brakuje. Do wyboru mamy sklepy spożywcze jak Żabka czy Carrefour, fast foody jak najpopularniejszy Mc Donald’s czy też budki ze street foodem. Natomiast Lodolandia & Kołacz Na Okrągło dają możliwość prowadzenia dwóch biznesów w jednym punkcie. Zimą serwowane są między innymi kołacze oraz churrosy, natomiast w sezonie letnim można kupić lody, gofry czy też napoje chłodzące.
Sprawdzamy jakie wymagania należy spełnić, aby otworzyć własny punkt mobilny ze słodkościami pod szyldem Lodolandii.
Warto przeczytać: Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
Zasady franczyzy Lodolandia & Kołacz Na Okrągło
Franczyzodawca podkreśla, że osoba zainteresowana otwarciem własnego punktu ze słodkościami nie musi mieć żadnego doświadczenia. Ważne, aby była przedsiębiorcza. Aby otworzyć własny biznes pod szyldem Lodolandii należy w pierwszej kolejności wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie. Jak zapewnia właściciel franczyzy, większość formalności leży po jego stronie.
Franczyzodawca, po otrzymaniu formularzu, skontaktuje się z potencjalnym kandydatem na franczyzobiorcę. Pierwsze, niezobowiązujące spotkanie odbędzie się w siedzibie ich firmy. Najważniejszą kwestią przy otwarciu budki z lodami jest dobór odpowiedniej lokalizacji. Dzięki temu, że punkt jest mobilny, może on być usytuowany zarówno w okolicy centrów handlowych, w parkach czy też obleganych skwerach. Lodolandia & Kołacz Na Okrągło prowadzą działalność na terenie całej Polski, dlatego to dział komercjalizacji firmy pomaga w wyborze odpowiedniego miejsca na budkę.
W przypadku wyboru lokalizacji i podpisania umowy franczyzowej, przedsiębiorca musi odbyć teoretyczne oraz praktyczne szkolenia. Są one organizowane w jednym z punktów w Warszawie. Franczyzobiorca poznaje wtedy zasady jak obsługiwać taki punkt mobilny, zostaje przeszkolony z zasad higieny oraz bezpieczeństwa.
Każdy franczyzobiorca ma dedykowanego opiekuna regionalnego. Oprócz przygotowań do otwarcia własnego punktu mobilnego, jest on obecny w dniu otwarcia budki, aby wspierać przedsiębiorcę tego dnia. Produkty, które są niezbędne do rozpoczęcia działalności, są dostarczane bezpośrednio do punktu, w którym będzie prowadzona Lodolandia.
Podobnie jak w przypadku budki z kebabem pod szyldem Bafra Kebab, franczyzobiorca może liczyć na pełne usługi serwisowe. W razie awarii, serwis franczyzodawcy ma 48 godzin na zbadanie problemu, a następnie jego rozwiązanie.
Wymagania finansowe
Jak każdy biznes w modelu franczyzowym, wymaga minimalnego wkładu finansowego. W przypadku Lodolandii & Kołacza Na Okrągło, dolny próg wejścia zaczyna się od 35 tys. zł. Jeżeli przedsiębiorca nie ma wymaganej kwoty, może zdecydować się na finansowanie z banku. Dedykowany ekspert wspiera zainteresowaną osobę w wypełnieniu odpowiednich formalności.
Gotową przyczepę pod prowadzenie punktu można wynająć bezpośrednio od Lodolandii. Szacowany zysk po założeniu biznesu w modelu franczyzowym to 15 tys. zł netto. Jednak należy pamiętać, że to tylko orientacyjna kwota i należy uwzględniać jeszcze stałe koszty miesięczne prowadzenia budki mobilnej.
Źródło grafiki: Lodolandia/Facebook