2024-09-25 15:25
publikacja
2024-09-25 15:25
Spółka Volkswagen Poznań poinformowała w środę, że w poznańskim zakładzie rozpoczęła się seryjna produkcja hybrydowego Caddy. Do tej pory Caddy był dostępny w wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym.
VW Caddy od ponad 20 lat jest produkowany wyłącznie w Poznaniu, skąd trafia na rynki całego świata. W zeszłym roku z fabryki w stolicy Wielkopolski wyjechało prawie 87 tys. modeli Caddy 5.
„Produkcja modeli hybrydowych wymagała od nas dostosowania linii produkcyjnych szczególnie w obszarze budowy karoserii i montażu, ale przede wszystkim inwestycji w rozwój kompetencji naszych pracowników. Dzięki temu jesteśmy lepiej przygotowani do wyzwań, jakie stoją obecnie przed branżą motoryzacyjną” – poinformowała prezeska Volkswagen Poznań Stefanie Hegels.
Modele hybrydowe dostępne są w wariancie osobowym oraz dostawczym. Caddy eHybrid ma moc 110 KW, która pochodzi z silnika spalinowego i elektrycznego.
„Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 19,7 kWh, Caddy na napędzie wyłącznie elektrycznym przejedzie nawet 122 km. To oznacza, że w ruchu miejskim może poruszać się dzięki silnikowi elektrycznemu, który umożliwia bezemisyjną jazdę i jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla środowiska. Z kolei jazdę w dłuższe trasy zapewnia silnik spalinowy - 1,5-litrowy TSI” – podała spółka.
W związku z produkcją Caddy eHybrid w zakładzie w Poznaniu wprowadzono szereg nowych rozwiązań. „Przykładowo w obszarze budowy karoserii zintegrowano 20 nowych robotów i rozbudowano 22 stacje, wdrożono też m. in. technologię wycinania plazmowego. To wszystko przyczyniło się do dalszej automatyzacji i usprawnienia produkcji” – podała spółka.
Zmiany dotknęły też obszar lakierni, gdzie dostosowano procesy, by sprostać wymaganiom związanym z produkcją pojazdów hybrydowych. Znacznie rozbudowano również linię produkcyjną w obszarze montażu i linię podmontażu układu napędowego, co, jak przekazała spółka, przełożyło się na zwiększenie wydajności.
rpo/ pad/