Twórcy popularnego amerykańskiego kanału na YouTube odważnie wchodzą w świat biznesu. Dużą inwestycję pomoże im zrealizować firma inwestycyjna Highmount Capital.
Dude Perfect to grupa twórców na YouTubie. Popularność przyniosła im koncepcja kanału, na którym pokazywane są koszykarskie triki. Grupa składa się z pięciu członków: Coby’ego Cottona, Cory’ego Cottona, Tylera Toneya, Garreta Hilberta i Cody’ego Jonesa. Założony przez nich w 2009 roku kanał szybko stał się viralowy. Członkowie grupy pojawiają się w telewizji, podpisują umowy reklamowe, a także występują na żywo. Kanał Dude Perfect na YouTubie ma ponad 60 mln subskrypcji, a filmy zanotowały ponad 17 mld wyświetleń.
Projekt Dude Perfect 2.0
Twórcy nie chcą ograniczać swojej działalności jedynie do Internetu. To jednak dzięki wykręcanym w sieci liczbom mogą z powodzeniem myśleć o rozwoju biznesowym. To one sprawiły, że śmiałe pomysły Dude Perfect szybko znalazły inwestora. Według informacji CNBC firma inwestycyjna Highmount Capital zainwestuje w grupę kwotę w przedziale pomiędzy 100 a 300 mln dolarów.
Projekt wyjścia grupy poza Internet zyskał nazwę Dude Perfect 2.0. Inwestycja Highmount Capital zakłada długoterminową współpracę z grupą. To dlatego dokładna kwota udzielonego wsparcia jest obecnie niemożliwa do określenia. Jej elementami jest otwarcie sklepu detalicznego grupy, uruchomienie własnej platformy streamingowej, a także wprowadzenie własnej linii zabawek i gier do sieci Walmart.
Rozrywka dla całej rodziny
Najbardziej imponującą wizją jest jednak projekt parku rozrywki o wartości 100 mln dolarów. Choć są to na razie wstępne plany, to nie sposób odmówić im rozmachu. Pomysły są spójne z postrzeganiem grupy, która zapewnia rozrywkę dla wszystkich członków rodziny.
„Bez względu na to, czy chodzi o zabawki, jedzenie i napoje, czy cokolwiek innego, tak naprawdę chodzi o to, aby rodziny nawiązały więź ze sobą i między sobą” – powiedział CNBC współzałożyciel Highmount Capital Jason Illian.
Jeszcze przed najnowszą inwestycją, grupa zaczęła ze swoją działalnością wychodzić poza sieć. Dude Perfect jest już firmą zatrudniającą 25 pracowników. Współpracuje z różnymi markami. Posiada między innymi własny koktajl w sieci Smoothie King, linię produkcyjną Nerf oraz własną grę planszową.
„Zbudowali teraz tak wspaniały biznes, że chcemy działać równolegle z nimi i pozwolić im rozwijać się jeszcze szybciej” – podsumowuje Jason Illian.
Źródło grafiki: Dude Perfect/Facebook