Wysyłasz maila ze świetną ofertą do klienta, a jednak odbiorca zamiast skupić się na Twojej propozycji, zwraca uwagę na adres nadawcy, „adam94@gmail.com” nie brzmi zbyt profesjonalnie w korespondencji firmowej, prawda? Podobnie jak adam94@poczta.onet.pl czy @interia.pl. Teraz wyobraź sobie, że Twój adres to „hello@wolski.photography”. Czujesz różnicę?
W tym artykule pokażemy Ci, jak mieć maila z własną końcówką. Przyjrzymy się praktycznym rozwiązaniom i wskazówkom, które pomogą Ci w budowaniu silnej marki osobistej lub firmowej.
Z tego artykułu dowiesz się:
co jest potrzebne, aby mieć maila z własną końcówką? jak krok po kroku stworzyć adres e-mail we własnej domenie? co zyskasz wysyłając wiadomości z firmowej domeny?Co potrzebujesz, aby mieć maila z własną końcówką?
Aby zacząć budować profesjonalny wizerunek Twojej firmy i mieć maila z własną końcówką potrzebujesz tak naprawdę 2 rzeczy: domeny internetowej i hostingu. Ten duet zapewni Ci możliwość konfiguracji poczty we własnej domenie.
Domena – to Twój unikalny adres, który identyfikuje Cię w sieci. Gdy zakładasz maila z własną domeną, staje się ona częścią Twojego adresu e-mail, znajdującą się po znaku @.Wskazówka
Wybierając domenę pomyśl o tym, jak chcesz aby postrzegali Cię klienci. Obok domeny .pl czy .com rozważ także tzw. nowe domeny (nTLD). Jeśli jesteś fotografem, może być to końcówka .photography. Dla sklepów internetowych .store. Możliwości jest naprawdę sporo, dlatego też warto dokładnie przemyśleć, w jakiej branży działasz i jakie wrażenie chcesz wywołać u swoich odbiorców.
Jak założyć adres e-mail z własną domeną?
Dobrze, ale jak to zrobić krok po kroku? Prześledźmy to na przykładzie Adama, fotografa specjalizującego się w ślubnych reportażach. Jego zdjęcia to coś więcej niż fotografie. Pozwalają zatrzymać ważne chwile, ulotne momenty zamienić w niegasnące wspomnienia. Do tej pory jego oferta była widoczna pod adresem e-mail w domenie jednego z darmowych serwisów.
Jeśli, podobnie jak Adam nie chcesz już nigdy więcej wysyłać oferty z maila typu adam94@gmail.com? sprawdź jak przenieść swoje usługi na wyższy poziom i obsługiwać pytania klientów za pomocą poczty we własnej domenie.
Zarejestruj własną domenę
Domena składa się z nazwy i rozszerzenia. Wybierając rozszerzenie, zastanów się nad takim, które najlepiej odzwierciedla Twoją działalność — idąc naszym przykładem, dla fotografa może być to .photography. Następnie wybierz nazwę, która będzie reprezentować Ciebie lub Twoją markę. Często jest to nazwa marki czy nazwisko właściciela. W ten sposób może to być na przykład domena wolski.photography.
Kolejnym krokiem jest wybór operatora i sprawdzenie dostępności adresu. Innymi słowy, sprawdzasz czy nikt inny nie jest już posiadaczem (abonentem) tego adresu. Następnie dodajesz domenę do koszyka.
Wybierz hosting
Teraz czas na wybór hostingu, na jakim umieścisz swoje konto pocztowe. Hosting w kontekście poczty e-mail to usługa, która przechowuje i zarządza Twoimi wiadomościami e-mail oraz kontami. Kiedy korzystasz z hostingu e-mail, dostawca zapewnia serwer, na jakim są przechowywane Twoje e-maile, a Ty możesz je wysyłać i otrzymywać.
Usługa hostingu e-mail pozwala na:
odbieranie wiadomości w Twojej domenie; wysyłanie wiadomości z Twojej domeny; zarządzanie kontami e-mail, które stworzyłeś w swojej domenie.Wybierając hosting w cyberfolks.pl możesz dodać go bezpośrednio do koszyka z wcześniej wybraną domeną. W propozycji dosprzedaży znajdziesz polecany pakiet. Możesz także wybrać inny z dostępnej oferty.
Liczba skrzynek, jakie możesz założyć może zależeć od parametrów wybranego planu hostingowego. Przykładowo w cyber_Folks wszystkie pakiety hostingowe z obsługa aktualnych wersji PHP zawierają nielimitowane konta email.
Warto zainwestować w domenę i hosting u tego samego operatora. Dzięki temu możesz łatwo założyć skrzynkę e-mail, mając wszystko w jednym panelu. Jest to wygodne rozwiązanie, upraszczające zarządzanie kontem e-mail oraz ustawieniami domeny.
Utwórz konto pocztowe
Mając już domenę i hosting czas utworzyć konto pocztowe. W tym celu zaloguj się do swojego panelu DirectAdmin. Po zalogowaniu się wybierz domenę, w jakiej chcesz utworzyć konto pocztowe. Wybierz opcję „Dodaj konto email”. Następnie kliknij „Utwórz konto e-mail”. Tutaj ustalasz nazwę konta e-mail, hasło oraz rozmiar skrzynki (0 oznacza brak limitu), klikając „Utwórz” zapisujesz zmiany.
Jeśli wolisz obejrzeć video-poradnik, zobacz, co przygotował dla Ciebie Krystian.
Wybór klienta poczty
Czy wiesz, że nie musisz logować się do swojego konta zawsze – w przypadku poczty w cyberFolks – przez poczta.cyberfolks.pl, aby wysyłać i odbierać wiadomości e-mail z firmowej domeny? Możesz korzystać z różnych klientów poczty e-mail (np. Thunderbird czy Outlook), umożliwiający Ci zarządzanie wiadomościami.
Sprawdź jak łatwo i prosto możesz dodać swoje konto pocztowe do Mozilla Thunderbird aby wysyłać
i odbierać swoje wiadomości e-mail.
Dlaczego warto mieć e-mail we własnej domenie?
E-mail we własnej domenie zwiększa wiarygodność Twoich usług i poprawia postrzeganie marki przez klientów. Adres e-mail z domeną firmową (np. imię@twojadomena.pl) jest znacznie bardziej profesjonalny niż standardowy adres z darmowych serwisów.
Blisko 70% przedstawicieli danych branż preferuje korzystanie z poczty e-mail do komunikacji w pracy, zamiast innych narzędzi.[1]
Dodatkowo e-maile z własnej domeny oferują także większe możliwości w zakresie zarządzania bezpieczeństwem i ochrony danych, co w obliczu rosnących zagrożeń związanych z cyberatakami nabiera szczególnego znaczenia.
Posiadanie firmowego adresu e-mail we własnej domenie zapewnia szereg korzyści. Przede wszystkim to znak profesjonalizmu, który od razu wzbudza zaufanie klientów. Adresy z ogólnodostępnych domen, takich jak @gmail.com, mogą wywoływać wątpliwości i sugerować brak powagi czy zaangażowania w długofalowe budowanie marki. Trudniej wtedy nawiązywać relacje biznesowe. Własna domena nie tylko zwiększa prestiż, ale także daje pełną kontrolę nad bezpieczeństwem komunikacji, a to zmniejsza ryzyko przeróżnych zagrożeń internetowych. Ponadto taki adres pomaga zorganizować komunikację wewnętrzną, ułatwiając zarządzanie kontaktami czy skrzynkami pracowników. Firmowy e-mail jest więc bardzo praktycznym narzędziem oraz ważnym elementem budowania długotrwałych relacji i profesjonalnego wizerunku.
Damian Smal, Media Project Group
Wiarygodność marki:Adres e-mail, który zawiera nazwę Twojej firmy, natychmiast informuje odbiorcę, z kim ma do czynienia. Zamiast „twojanazwa@gmail.com„, lepiej brzmi np. „hello@twojadomena.pl„. To pierwsza rzecz, która wpływa na postrzeganie wiadomości.
Zwiększenie zaufania
Klienci i partnerzy są bardziej skłonni zaufać wiadomości widząc e-mail z własną domeną, czują się bardziej komfortowo, wiedząc, że komunikują się z wiarygodnym nadawcą.
Łatwiejsza identyfikacja
W gąszczu codziennych wiadomości e-mail, adres z własną końcówką wyróżnia się w skrzynce. Łatwiej go zapamiętać, a to zwiększa szansę, że odbiorca skontaktuje się z Tobą ponownie.
Większa kontrola
Posiadanie własnej domeny daje Ci kontrolę nad swoimi danymi. Możesz tworzyć wiele adresów e-mail, zarządzać nimi według potrzeb, a także łatwo je zmieniać, gdy zajdzie taka potrzeba.
Podsumowanie
Posiadanie firmowego adresu znacząco zwiększa Twoją wiarygodność w oczach klientów oraz sprawia, że łatwiej identyfikują nadawcę w gąszczu codziennych wiadomości. Proces zakupu domeny i hostingu jest prosty i intuicyjny, a korzyści z posiadania własnego adresu są nieocenione. Oprócz poprawy zabezpieczeń danych, zyskujesz również elastyczność w zarządzaniu kontami e-mail.
Źródło:
[1] fitsmallbusiness.com
Artykuł Jak mieć maila z własną końcówką? pochodzi z serwisu cyber_Folks.