Salon kosmetyczny Bio-line, to lokalna, ceniona firma beauty, oferująca chwile relaksu, piękna i zdrowia w jednej z krakowskiej dzielnic. Salon zbudował swoją renomę dzięki wieloletniemu zaangażowaniu w dbałość o piękno i zdrowie oraz doskonałe rekomendacje – to właśnie polecenia od zadowolonych klientek są głównym motorem napędowym ich biznesu. Dzięki temu Bio-line z powodzeniem zapełnia grafik na wiele miesięcy do przodu.
Mimo, że firma nie miała dotychczas strony internetowej, potrzeba jej stworzenia stawała się coraz bardziej oczywista – zwłaszcza w obliczu rosnącej liczby zapytań i chęci ułatwienia klientkom dostępu do informacji o ofercie. W tym celu Bio-line wykorzystało _Now – kreator stron, pozwalający na szybkie wdrożenie strony. Zero kodu, zero obaw o czekanie na zdjęcia, teksty, czas innych osób.
Poznaj case study uruchomienia własnej strony internetowej Bio-line – marki kosmetycznej, specjalizującej się w zabiegach na twarz i ciało i zobacz jak salon usprawnił obsługę klientów, skracając czas odpowiedzi aż o 83%.
Coraz więcej zapytań o ofertę
Bio-line to miejsce stworzone przez kobiety z myślą o…potrzebach zarówno kobiet jak i mężczyzn. Wierzymy, że zdrowie i piękno nie mają płci. Oferowane zabiegi, od pielęgnacji skóry po bardziej zaawansowane zabiegi i terapie kosmetyczne, są dopasowane do typu skóry i potrzeb, mówi Paulina, właścicielka salonu.
Bio-line powstał z pasji do pielęgnacji i pragnienia stworzenia przestrzeni, w której każdy – niezależnie od płci czy wieku – może poczuć się wyjątkowo. Od samego początku celem naszego salonu było przełamanie stereotypów dotyczących branży beauty. Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie każdy, bez względu na to, kim jest, będzie mógł zadbać o swoje zdrowie i wygląd. Często spotykamy się z przekonaniem, że branża beauty jest skierowana wyłącznie do kobiet, ale to mit. Nasze podejście opiera się na głębokim przekonaniu, że zdrowie skóry, poczucie piękna i dobre samopoczucie to uniwersalne wartości, które są ważne dla każdego człowieka, niezależnie od jego płci, wieku czy stylu życia.
Paulina Majdra, właścicielka salonu Bio-line
Po latach budowania swojej reputacji na poleceniach, osobistych rekomendacjach i social-mediach, potrzeby salonu Bio-line zmieniły się, coraz więcej klientek poszukiwało nas online. Pytania o dostępność zabiegów, portfolio oraz prośby o informację dotyczące oferty zaczęły pojawiać się w mediach społecznościowych, poprzez e-mail, a także telefonicznie.
Wyzwanie – prezentacja oferty
Bio-line działał w oparciu o social media. Brak strony internetowej stał się wyzwaniem, zwłaszcza w sytuacji gdy wpadało coraz więcej powtarzalnych pytań. Klienci, którzy słyszeli pozytywne rekomendacje, poszukiwali więcej informacji o zabiegach, potwierdzenia wiarygodności, a to prowadziło do wielu telefonów i wiadomości, które właścicielka musiała obsługiwać nieraz do późnej nocy.
Jak powinnam przygotować się na zabieg mezoterapii?
Czy po oczyszczaniu wodorowym mogę od razu nakładać makijaż?
Czy mogę zobaczyć portfolio z Waszych zabiegów?
To zaledwie kilka z pytań, które pojawiały się już na wstępie, zanim jeszcze klient zdecydował się na wizytę.
Kierunek automatyzacja!
Decyzja o stworzeniu własnej strony internetowej była nie tylko odpowiedzią na rosnące potrzeby, ale również krokiem w stronę automatyzacji obsługi. Dzięki temu Bio-line może lepiej zarządzać swoim czasem, skupiając się na ofercie i pielęgnacji, a nie na obsłudze powtarzalnych zapytań. Klienci zyskali łatwy dostęp do wszystkich potrzebnych informacji w jednym miejscu niezależnie od czasu i miejsca w jakim ich szukają.
Jak dodaje Paulina:
Temat strony internetowej pojawił się w mojej głowie już jakiś czas temu. Główne obawy dotyczyły tego, że trzeba znaleźć właściwą agencję, która stworzyłaby stronę, a to wydawało się czasochłonne i kosztowne. Bałam się, że stworzenie strony pochłonie mnóstwo czasu, jaki mogłabym przeznaczyć na rozwój salonu, a dodatkowo budżet był dużym ograniczeniem. Dlatego długo odwlekałam decyzję. Dopiero gdy odkryłam prostsze rozwiązania, jak _Now, postanowiłam spróbować.
Social media to nie wszystko
Choć media społecznościowe są świetnym narzędziem do budowania wizerunku i dzielenia się najnowszymi realizacjami, to jednak mają swoje ograniczenia. Główne wyzwanie polega na tym, że treści, które publikujemy, szybko znikają w natłoku innych postów i informacji.
Udostępnianie efektów pracy na wallu czy w feedzie jest skuteczne, ale po kilku dniach czy tygodniach te posty często giną w gąszczu innych publikacji. W rezultacie, klienci, którzy chcieliby wrócić do danego wpisu, mogą mieć trudności z jego odnalezieniem.
Tworzymy własną stronę internetową
Podjęcie decyzji o własnej stronie wynikało z jednej strony z potrzeby usprawnienia obsługi zapytań klientów i pokazaniu własnej oferty, z drugiej zaś z chęci zwiększenia widoczności marki w internecie.
Cel projektu
Głównymi celami utworzenia nowej strony internetowej były:
Ułatwienie klientom dostępu do informacji o usługach. Budowanie wizerunku marki online. Promocja nowych usług: mezoterapii igłowej, brwi permanentnych oraz zabiegów podologicznych i przyciągnięcie klientów do poznania tych usług.Postawiliśmy na szybkie i sprawne rozwiązanie oferowane przez kreator _Now. Proces budowy strony okazał się wyjątkowo intuicyjny – od wyboru szablonu, przez dostosowanie układu, aż po dodanie treści i zdjęć. To niewiarygodne, jak niewiele czasu potrzeba, a by wstępnie mieć swój własny adres w sieci!
Prezentacja oferty
i usług
Budowanie wizerunku marki
Przyciągnięcie nowych klientów
Personalizacja
„Chcieliśmy stworzyć stronę, która pozwoli nam zaprezentować nasze usługi i dokładnie opisać zabiegi. Zależało nam również na tym, aby była łatwa w obsłudze.”
Kreator _Now zapewnił:
intuicyjny interfejs do tworzenia i zarządzania treściami; możliwość łatwego dostosowania szablonu; gotowy pakiet zdjęć na start; wstępnie przygotowaną treść, będącą inspiracją do dalszej pracy ze stroną.Jesteśmy online!
Jesteśmy online! Właśnie uruchomiliśmy naszą stronę i jesteśmy zachwyceni, jak szybko udało nam się przejść przez cały proces. Zdecydowaliśmy się na własną domenę bio-line.com.pl.
Dzięki prostemu kreatorowi stron _Now, mogliśmy śledzić, jak strona dosłownie buduje się na naszych oczach. dostaliśmy wstępne teksty i zdjęcia, które pomogły nam się zainspirować i szybciej ruszyć z projektem. Kreator prowadził nas krok po kroku, a strona praktycznie tworzyła się na żywo. Po instalacji mogliśmy sami dostosować wszystkie elementy do naszych potrzeb – zmieniliśmy teksty, dodaliśmy własne zdjęcia i teraz strona jest dokładnie taka, jak chcieliśmy. Teraz nasi klienci mogą łatwo nas znaleźć i zapoznać się z ofertą w kilka sekund!
Paulina Majdra, właścicielka salonu Bio-line
Oszczędność czasu do 83%
Własna strona internetowa okazała się prawdziwą rewolucją w obsłudze klientów! Wcześniej każde zapytanie, które wpadało do skrzynki mailowej, wymagało czasu i skupienia na precyzyjnym wyjaśnieniu wszelkich wątpliwości. Szczegółowe opisanie usługi, dołączenie zdjęć, wyjaśnienie wszystkich detali wymagało czasu.
Załóżmy, że średnio jedno zapytanie obsługowe to 12 minut. To nasz czas, w jakim możemy klienta przyciągnąć do siebie. A jeśli takich pytań dziennie wpada kilka?
Strona pozwala usprawnić ten proces. Teraz? Wystarczy kilka kliknięć. Salon może szybko przesłać link do strony, gdzie znajdują się wszystkie niezbędne informacje, a ewentualne dodatkowe pytania wyjaśnić w mgnieniu oka. Zamiast 12 minut, odpowiada w zaledwie 2 minuty. Efekt? Oszczędność czasu do 83%, jaki może wykorzystać na rozwijanie swojego biznesu!
Poszerzamy ofertę
Bio-line nie zatrzymuje się w działaniu. Wręcz przeciwnie. Obserwując rynek, poszerzając wiedzę i zdobywając nowe umiejętności, salon aktywnie rozwija swoją ofertę.
permanentne brwiPaulina, ekspertka w dziedzinie makijażu permanentnego, wprowadziła usługę permanentnych brwi, która szybko zyskała popularność wśród klientów. Na stronie internetowej znajduje się dedykowana podstrona, gdzie szczegółowo opisano proces zabiegu, jego korzyści oraz zdjęcia efektów przed i po zabiegu.
zabiegi podologiczne
Sylwia, specjalistka podologii, zaoferowała klientom zabiegi podologiczne, które obejmują kompleksową pielęgnację stóp. Podobnie jak w przypadku permanentnych brwi, na stronie zamieszczono szczegółowe opisy zabiegów oraz porady dotyczące pielęgnacji stóp.
Podsumowanie
Salon Bio-line z pełnym zaangażowaniem rozwija swoją obecność w sieci. Dzięki dywersyfikacji kanałów, w tym uruchomieniu własnej strony internetowej, kompleksowo przedstawia swoje usługi oraz ważne informacje w jednym miejscu. Jak podkreśla właścicielka, to nie tylko sposób na lepszą prezentacje oferty, ale także znacząca oszczędność czasu – zarówno dla nas, jak i dla klientów. Klienci mogą szybko znaleźć potrzebne informacje, a my możemy skutecznie pozyskiwać ich uwagę. Zapraszamy na bio-line.com.pl i do salonu!
Artykuł Bio-line – od social mediów do własnej strony internetowej pochodzi z serwisu cyber_Folks.