Czym są ramy przejrzystości i zgody (TCF)?
TCF to narzędzie rozliczalności, które opiera się na standaryzacji w celu ułatwienia przestrzegania niektórych przepisów dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej oraz RODO. Stosuje zasady i wymogi wynikające z tych dwóch instrumentów prawnych w konkretnym kontekście branży internetowej, biorąc pod uwagę odpowiednie wytyczne EROD na poziomie UE oraz wytyczne organów ochrony danych na poziomie krajowym.
TCF to dobrowolny standard przeznaczony do stosowania przez trzy kategorie interesariuszy (a wszyscy tacy interesariusze mogą korzystać z TCF – niezależnie od tego, czy są członkami IAB Europe)
1) Wydawcy : właściciele lub operatorzy treści lub usług online, w przypadku których dane osobowe są gromadzone i wykorzystywane przez firmy zewnętrzne (dostawców) do reklamy cyfrowej, pomiaru oglądalności lub personalizacji treści.
2) Dostawcy : firmy zewnętrzne, które zwykle nie mają bezpośredniego dostępu do użytkowników końcowych wydawców. Dostawcami mogą być serwery reklam, dostawcy pomiarów, agencje reklamowe, DSP, SSP i nie tylko.
3) CMP (platformy zarządzania zgodą) : dostawcy oprogramowania lub rozwiązań, którzy opracowują powiadomienia (np. banery dotyczące plików cookie) w celu informowania użytkowników i rejestrowania ich preferencji w odniesieniu do przetwarzania ich danych osobowych.
Kluczowe komponenty TCF
TCF to połączenie kluczowych zasobów:
Zasady dotyczące TTF
Regulamin TCF
Wytyczne dotyczące wdrażania zasad dotyczących przejrzystości i handlu
Ciąg przejrzystości i zgody (TC) w formacie globalnej listy dostawców
Interfejs API platformy zarządzania zgodą
Przechowywanie urządzeń dostawcy i ujawnienia operacyjne
Specyfikacja listy dodatkowych informacji o dostawcach
Globalna lista dostawców (GVL)
Lista CMP
wiedza: czytaj więcej