Pomysłów na biznes w modelu franczyzowym nie brakuje. Dzisiaj sprawdzamy jak otworzyć własną „budkę” z kebabem pod znaną marką Bafra Kebab.
Branża gastronomiczna przeszła spore perturbacje w ostatnich latach wywołanych pandemią. Ponadto, wysoka inflacja nie sprzyjała pozyskiwaniu nowych klientów. Jednak to nie oznacza wyhamowania jej rozwoju. W ostatnich latach prężnie rozwijała się marka Bafra Kebab, która jest największą siecią mobilnych punktów z kebabem w Polsce. Jeszcze w 2019 roku miała 23 lokale franczyzowe, a w 2023 roku prowadzono już ponad 370 punktów.
Sprawdzamy jakie wymagania należy spełnić oraz jaki wkład finansowy jest potrzebny, aby otworzyć własny punkt Bafra Kebab.
Warto przeczytać: Jak zacząć zarabiać jako dostawca jedzenia? Sprawdzamy oferty znanych firm: Pyszne.pl, Bolt Food oraz Wolt
Wymagania, aby założyć Bafra Kebab
Potencjalny franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w branży gastronomicznej, aby otworzyć własny punkt z kebabem. Bafra Kebab, należący do sieci franczyzowej Sweet Gallery, oczekuje od przedsiębiorcy gotowości do prowadzenia działalności gospodarczej oraz zaangażowania w prowadzeniu biznesu. O tym jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą pisaliśmy w naszej sekcji poradnikowej.
Jednym z pierwszych kroków jakie należy wykonać to wypełnienie formularza rejestracyjnego, w którym podajemy swoje podstawowe dane. Również określamy ile środków jesteśmy w stanie zainwestować w biznes. Z potencjalnym franczyzobiorcą kontaktuje się już pracownik w ciągu 48 godzin od wysłania formularzu.
W przypadku wyboru lokalizacji, również należy określić województwo, w którym chcemy prowadzić działalność. To dział komercjalizacji firmy odpowiada za dobór jak najlepszego miejsca na nowy punkt Bafra Kebab. Najczęściej są one zlokalizowane na deptakach, w okolicach galerii handlowych czy osiedlach. Wymagania formalne są po stronie franczyzodawcy.
Po wyborze lokalizacji oraz podpisaniu umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany wziąć udział w 5-dniowym szkoleniu teoretycznym oraz praktycznym w jednym z punktów. Podczas kursu potencjalny franczyzobiorca pozna podstawy przygotowywania potraw oraz higieny produkcji. Ponadto pozna „tajniki” sprzedaży oraz zarządzania lokalem usługowym.
Każdy punkt ma dedykowanego opiekuna, który podczas dnia otwarcia wspiera franczyzobiorcę w pierwszych działaniach. Następnie będzie do dyspozycji przedsiębiorcy w przypadku jakichkolwiek pytań. Dodatkowo, znana marka zapewnia wsparcie marketingowe podczas trwania umowy franczyzowej. Dzięki temu każdy punkt ma ujednolicone akcje promocyjne. Franczyzobiorcy mogą liczyć na materiały graficzne, które będą wykorzystywać w mediach społecznościowych swojego lokalu.
Kwestie finansowe
Podstawową kwestią przy zakładaniu własnego biznesu są wymagania finansowe. W przypadku punktu Bafra Kebab minimalny wkład własny zaczyna się od 15 tys. zł. Jeżeli potencjalny franczyzobiorca musi pozyskać finansowanie, ekspert firmy pomoże je znaleźć.
Bafra Kebab to typowe lokale street food, które są czynne cały rok. Dzięki temu przedsiębiorca może zdecydować się na wynajęcie bądź zakup takiej przyczepy. Oczywiście w przypadku każdego biznesu należy pamiętać o stałych opłatach, które ponosi franczyzobiorca. W przypadku jakiejkolwiek awarii, firma zapewnia obsługę serwisową 7 dni w tygodniu.
Bafra Kebab to jeden z najpopularniejszych biznesów prowadzonych w modelu franczyzowym. Przedsiębiorca, który zdecyduje się na ten pomysł, może zarabiać około 15 tys. zł netto miesięcznie.