Zadebiutowała długo wyczekiwana kolejna odsłona serii Silent Hill. I nie, nie mam na myśli remake’u kultowej „dwójki”, rozwijanego przez polskie Bloober Team. SH Ascension to kolejny dowód na to, że Konami nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa w kwestii pogrążania spuścizny Team Silent. Oprócz tego mogliśmy poczytać o kolejnych przeciekach na temat Resident Evil IX oraz obejrzeliśmy rozbudowany gameplay z Avatara od Ubisoftu.
Silent Hill Ascension udowadnia, że seria może upaść jeszcze niżej
Czy ktoś wiązał nadzieje z Silent Hill Ascension? Przez długie miesiące twórcy nie potrafili jednoznacznie określić, czym im projekt tak dokładnie będzie. W końcu nadeszła premiera i gracze dosłownie załamali ręce. Po przejściu do ekranu tytułowego, jeszcze zanim zorientujemy się, o co chodzi w SH: Ascension, jesteśmy zachęcani do kupna Season Passa, kosztującego blisko 100 zł. Przepustka sezonowa daje elementy kosmetyczne (w grze, w której jedyne co robimy, to raz dziennie oglądamy odcinek serialu) i walutę premium przeznaczoną do głosowania na kolejne wybory moralne.
Silent Hill Ascension polega mniej więcej na tym samym co Until Dawn i inne produkcje Supermassive Games, z małym haczykiem. Wyborów dokonuje nie kilka osób siedzących przed telewizorem, a kilka tysięcy, aktualnie oglądających stream. Codziennie o godzinie 2:00 pojawia się kolejne głosowanie. Demokracji tutaj za grosz, wykładając na stół realne pieniądze, można manipulować wynikami, gdyż każdy głos ma inną wartość, w zależności od tego, ile waluty premium postanowimy przeznaczyć.
Niedługo po premierze pierwszego odcinka twórcy musieli zablokować chat, bo oglądający zaczęli się zbyt dobrze bawić, wypisując swoje fantazje o Hideo Kojimie i Piramidogłowym. Jedną z takich ustawionych akcji możecie zobaczyć na Twitterze. Fani kultowych produkcji Team Silent nie zostawiają na Ascension suchej nitki. Jeśli myśleliście, że po Book of Memories ta seria nie może upaść jeszcze niżej… Konami wraz z Genvid Entertainment udowadniają, że wszystko jest możliwe. Gra jest darmowa, możecie ją przetestować w dowolnym momencie z poziomu swojego smartfona lub obejrzeć oficjalny zwiastun:
Ale tylko filmy społeczności pokażą jaki jest rzeczywisty stan Silent Hill Ascension:
Najważniejsze aktualności z ostatniego tygodnia
Dusk Golem, leaker, który informował graczy m.in. o wskrzeszeniu serii Silent Hill, udostępnił nowe informacje na temat Resident Evil IX. Gra ma zadebiutować dopiero w 2025 roku, co czyni ją najdłuższej rozwijanym i najdroższym projektem w historii Capcomu – prace nad RE9 trwają od 2018 roku. Fabularnie będzie zakończeniem trylogii zapoczątkowanej przez Resident Evil VII, chociaż nie możemy liczyć na bezpośrednią kontynuację Village, akcja historii zostanie umiejscowiona najpewniej kilka lat po wydarzeniach z RE8.
Poznaliśmy nowe szczegóły Vampire The Masquerade Bloodlines 2. Gra na podstawie kultowego papierowego RPGa od lat tkwi w piekle deweloperskim i tym razem premiera została wyznaczona na jesień 2024 roku. W produkcji wcielimy się w wampira o imieniu Phyre, któremu wybierzemy płeć oraz klan. Phyre od ponad wieku przebywał w letargu, obudził się w czasach współczesnych i dopiero odzyskuje swoje moce. Małym twistem będzie obecność drugiego wampira, Fabiena, w głowie głównego bohatera. Czyżby inspiracja Cyberpunkiem 2077?
Ze studia NEOWIZ wyszła zapowiedź Lies of P 2. Co prawda jest to odległy temat, bo deweloperzy najpierw skupiają się na dodatkach do jedynki, ale fani tego soulslike’a mogą odetchnąć z ulgą – to jeszcze nie koniec umierania.
From Software uspokaja graczy, zapewniając, że prace nad rozszerzeniem Elden Ring Shadow of the Erdtree postępują sprawnie. Co prawda nie poznaliśmy jeszcze nawet przybliżonej daty premiery, ale plotki głoszą, że DLC zadebiutuje na początku 2024 r. Dodatkowo, pod koniec tego roku From Software chce znacznie rozbudować swoje szeregi, firma będzie szukać pracowników do kilku nowych projektów. Jakich? Czas pokaże.
Nie opadł jeszcze kurz po premierze Alana Wake’a 2 – swoją drogą, gra otrzymała pierwsze 10/10 w historii Łowców Gier – a Sam Lake już zdradza niektóre plany na przyszłość Remedy. Jak doskonale wiemy, studio aktualnie jest zajęte fabularnymi dodatkami do AW2 i przywróceniem do łask Maxa Payne’a za sprawą remake’u dwóch pierwszych odsłon, ale Sam Lake chce w przyszłości stworzyć wysokobudżetową grę dark fantasy.
Deweloper pracujący w Bethesda Game Studios nad Skyrimem i Starfieldem zdradził, że wszystkie decyzje projektowe, jakie zachodzą w studiu, muszą zostać zatwierdzone przez Todda Howarda. Producent wykonawczy ma pełną kontrolę nad każdą grą rozwijaną w firmie.
Wyczekiwany horror został oceniony, Quantum Error może „pochwalić” się czerwienią w serwisie Metacritic. Gra otrzymała jedyne 47/100 Metascore, co nie znaczy, że tytuł na siebie nie zarobił. Koszty produkcji zwróciły z samych zamówień przedpremierowych, czym twórcy pochwalili się na Twitterze.
Rozpoczął się wczesny dostęp do nowego Call of Duty i od razu okazało się, że kampania w Modern Warfare 3 zabierze graczom z życia tylko 3 godziny. Pełne przejście wszystkich misji możecie obejrzeć na YouTube.
14 listopada odbędzie się premiera Remnant 2 The Awakened King, pierwszego dodatku do uznanego miksu TPSa i soulslike’a. Zwiastun DLC obejrzycie na platformie YouTube.
Tydzień bez przecieków o GTA 6 tygodniem straconym. Tym razem na reddicie dokopano się do patentu złożonego przez jednego z pracowników Rockstar Games, który zapowiada rewolucję w animacji modeli postaci. Realizm kolejnej gry R* ma polegać na dynamicznym łączeniu ze sobą małych, wcześniej zdefiniowanych „bloków” ruchu, zamiast skupianiu się na pełnych animacjach przydatnych tylko w konkretnej sytuacji. Postać gracza mogłaby korzystać jednocześnie z kilku różnych, niezależnych od siebie bloków.
W Internecie pojawiły się przepremierowe opinie o Avatar Frontiers of Pandora, według których wynika, że najnowsza gra Ubisoftu będzie… po prostu reskinem serii Far Cry. W Sieci dostępne są rozbudowane materiały z rozgrywki.
W listopadzie mieliśmy być świadkami debiutu gry inspirowanej The Last of Us (nawet logo ma… identyczne). Stety albo niestety premiera The Day Before została ponownie przesunięta, gra trafi na rynek we Wczesnym Dostępie dopiero 7 grudnia. „Finalny” zwiastun znajdziecie poniżej.
Newsy ze świata Sony PlayStation
Pod koniec roku, prawdopodobnie na konferencji The Game Awards, możemy oczekiwać zapowiedzi fabularnego dodatku do God of War Ragnarok. O rozszerzeniu słyszy się już od jakiegoś czasu, a tym razem serwis areajugones, powołując się na własne źródła, twierdzi, że DLC zobaczymy jeszcze w tym roku.
Prace na planie filmowym kolejnego sezonu The Last of Us zostały opóźnione przez ostatnie strajki scenarzystów w USA. Przez co premiera 2. sezonu The Last of Us odbędzie się najwcześniej w 2025 roku.
Czekaliście na nowego CoDa z myślą o wbiciu platyny? Mamy złe wieści, Call of Duty Modern Warfare 3 jest traktowane jako dodatek do MW2 i nie oferuje platyny na PS5. Co ciekawe najbardziej prestiżowy „dzbanek” jest normalnie dostępny w wersji na PlayStation 4, tylko next-genowe wydanie uznane zostało za DLC do poprzedniej odsłony.
Dochodzą nas kolejne głosy z niebieskiego „obozu”. Sony rzeczywiście ma odejść od obranego przez Jima Ryana kierunku i wymuszania na podległych studiach klepania gier-usług. Według ostatnich doniesień Sony ugadało się z Bandai Namco i SEGĄ. Firmy mają rozwijać nowe odsłony gier należących do rodziny PlayStation.
Bezprzewodowe słuchawki douszne Pulse Explore trafią do graczy 6 grudnia 2023 roku, natomiast zestaw Pulse Elite będzie dostępny od 21 lutego 2024 r. Więcej informacji na temat nowego sprzętu znajdziecie w naszym artykule.
Kolejną konsekwencją rezygnacji z gier-jako-usług w studiach Sony są liczne zwolnienia w Bungie. Studio odpowiedzialne za serię Destiny (i niegdyś Halo) pożegnało w tym tygodniu ponad stu pracowników.
Ekranizacja gry Sucker Punch jest na dobrej drodze do wejścia na plan zdjęciowy. Scenariusz do filmu Ghost of Tsushima jest już gotowy, aktorzy będą mogli niedługo brać się do pracy.
Jeden ze sklepów wysyłkowych pospieszył się ze sprzedażą nowej wersji konsoli Sony, dzięki czemu możemy zobaczyć porównanie rozmiarów PS5 Slim i PS5 Fat. Zdjęcia umieściliśmy poniżej. Co ciekawe, PS5 Slim w wersji z napędem także potrzebuje dostępu do Internetu, żeby aktywować czytnik płyt.
Newsy ze świata Microsoft Xbox
Zobaczyliście na ekranie swojego telewizora komunikat o błędzie 0x82d60002? W ostatnich dniach sporo graczy spotkało się z tym problemem, który dotyczy niektórych kontrolerów. Microsoft zablokował używanie na konsolach nieautoryzowanych padów. Z Xboksami przestał współpracować sprzęt bez odpowiednich licencji, gracze otrzymali dwa tygodnie na zorganizowanie sobie kontrolerów zaakceptowanych przez MS. Więcej o tej sytuacji przeczytacie w naszym artykule.
Do tej pory wszyscy podwładni Phila Spencera mogli korzystać z abonamentu firmy bez żadnych opłat, jednak to się zmieniło. Ponad 200 tys. osób pracujących w Microsofcie otrzymało informacje o końcu darmowego Xbox Game Pass Ultimate. Od stycznia każdy pracownik będzie musiał płacić za usługę z własnej kieszeni.
Newsy ze świata Nintendo Switch
Nintendo opatentowało schemat sprzętu, który do złudzenia przypomina kolejną wariację na temat 3DSa. Projekt nowego urządzenia Nintendo wygląda podobnie do poprzedniej konsoli przenośnej od tej firmy, z tą różnicą, że nie ma dwóch ekranów, a… trzy. Na przedniej klapce został umieszczony jeszcze dodatkowy wyświetlacz. Na ten moment nie można stwierdzić, że poznaliśmy wygląd Nintendo Switch 2. Zdjęcia patentu znajdziecie w serwisie Kotaku.
Już jutro, czyli 6 listopada, aplikacja Twitch zniknie z Nintendo eShop. Wsparcie dla streamingu na Switchu zostanie oficjalnie zakończone 31 stycznia 2024 roku, do tego dnia nadal możecie oglądać swoich ulubionych twórców, jednak od lutego będziecie musieli przenieść się na inny sprzęt.
W przyszłym tygodniu, 9 listopada, odbędzie się premiera ostatniej fali tras z dodatku Booster Course Pass. Gracze Mario Kart 8 mogą się już szykować na osiem dodatkowych torów i cztery nowe, grywalne postacie.
Newsy ze świata PC Master Race
W przyszłym tygodniu pecetowi gracze będą mieli szansę wykorzystania swoich kart graficznych. Starfield otrzyma wsparcie DLSS oraz szerszego dostosowania trybu HDR. Nowości zostaną dodane w nadchodzącej aktualizacji.
Niektóre odnośniki w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Klikając na nie, nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę Redakcji.