Polsko-amerykański startup Saleor zamyka rundę finansowania na 8 mln dolarów. Platforma e-commerce spodobała się Zalando

2 mies. temu 29

Saleor, polsko-amerykański startup, zakończył właśnie rundę finansowania z kwotą 8 mln dolarów. Wśród inwestorów platformy e-commerce znalazło się Zalando oraz Target Global.

Polsko-amerykański startup prowadzi platformę sprzedażową, dzięki której klienci mogą dowolnie zmieniać oraz rozwijać swój sklep internetowy. Pomysł na projekt pojawił się już w 2013 roku, jednak startup został założony dopiero w 2020 roku. Firmie zaufały globalne marki jak Heineken, Unicef czy Zalando. Ostatni z nich zdecydował się nawet na inwestycję w polsko-amerykańskie rozwiązanie.

W ramach rozszerzonej rundy seed Saleor pozyskał właśnie 8 mln dolarów. Głównymi inwestorami było wspomniane już Zalando oraz Target Global. Startup otrzymał również finansowanie od m.in. Cherry Ventures oraz TQ Ventures. Cherry Ventures już wcześniej uwierzył w polsko-amerykańskie rozwiązanie e-commerce i w 2021 roku zainwestował 2,5 mln dolarów.

„Widzimy, że doskonale pasujemy do wizji, oferty i wiedzy specjalistycznej Saleor, co może nam również pomóc w dalszym poszerzaniu naszych możliwości” – powiedział Jan Bartels, wiceprezes B2B w Zalando.

Warto przeczytać: Marketplanet, platforma zakupowa, ma nowego właściciela. Szwedzki inwestor będzie wspierać strategię biznesową polskiej spółki

Saleor z kolejnym finansowaniem

Polsko-amerykański startup odpowiada za platformę e-commerce typu open source. Oferuje ona wiele funkcjonalności, od zarządzania sklepem internetowym po realizację płatności. Wśród największych klientów Saleor należy wymienić Heineken, Unicef czy Zalando. Platformę można najpierw przetestować bezpłatnie, a następnie wybrać płatny plan dla swojego sklepu internetowego.

Pomysłodawcami Saleor są Mirosław Mencel oraz Patryk Zawadzki. Założyli firmę w 2020 roku, choć projekt rozwijali zdecydowanie wcześniej. Dosłownie rok później w ramach rundy seed startup pozyskał 2,5 mln dolarów od berlińskiego funduszu Cherry Ventures. Zwiększyło to zaufanie do firmy, dzięki czemu pozyskano globalnych klientów jak Lush czy Breitling.

Siedziba spółki znajduje się we Wrocławiu. Ponadto, Saleor również posiada biuro w Amsterdamie, a jeszcze w ubiegłym roku planowano otwarcie małej siedziby w San Francisco.

Teraz spółka zakończyła kolejną rundę finansowania ze znacznie wyższą kwotą. Na dalszy rozwój pozyskano 8 mln dolarów, a wśród wiodących inwestorów wymieniono Target Global (inwestor stojący za Revolutem) oraz Zalando, znany gigant modowy. W tej rundzie wziął udział również fundusz SNR Kevina Mahaffeya, Cherry Ventures oraz TQ Ventures.

Zalando zdecydowało się na inwestycję w oparciu o współpracę Saleor z globalnymi markami. Nowe fundusze zostaną przeznaczone na dalszy rozwój podstawowego produktu.

„Jesteśmy podekscytowani, że możemy powitać Target Global i Zalando w zespole Saleor. Dzięki nowemu kapitałowi jeszcze bardziej ugruntujemy pozycję Saleor jako najbardziej komponowalnej, dostępnej na wielu rynkach platformy, jednocześnie utrzymując społeczność programistów na najwyższym poziomie. Pomożemy im dostarczać wartość biznesową dla ich firm szybciej i niezawodniej niż kiedykolwiek” – powiedział Mirosław Mencel, współzałożyciel Saleor.

„Jesteśmy głęboko zaangażowani we wspieranie innowacyjnych przedsięwzięć. Kwitnąca społeczność open source firmy Saleor, solidna oferta SaaS i przyszłościowa wizja płynnie harmonizują z naszą tezą na temat globalnego biznesu handlowego” – powiedziała Lina Chong, partner w Target Global.

Warto przeczytać: edrone, system dedykowany e-commerce, z kolejną rundą finansowania. Fundusze zainwestowały 20 mln zł

Artykuł Polsko-amerykański startup Saleor zamyka rundę finansowania na 8 mln dolarów. Platforma e-commerce spodobała się Zalando pochodzi z serwisu MamBiznes.pl.

Czytaj więcej