Nadszedł piątek! A to oznacza tylko jedno, czas na KODY! Znów mamy dla Ciebie Weekendowe Kody Rabatowe w webePartners, do wykorzystania tylko w najbliższy weekend!
Kody rabatowe są skutecznym magnesem zachęcającym czytelników czy followersów do zakupu polecanego produktu i to ze zniżką. Zadbaj o swoją prowizję i podziel się specjalnymi promocjami ze swoimi odbiorcami! Nie zapomnij o linku afiliacyjnym, bez niego ani rusz!
Na weekend 27-29.01.2023 nasi Reklamodawcy przygotowali dla Was kody zniżkowe:
LubieButy.pl – ALL20 – do 27.02.2023
Jubiler.pl – PIĘKNO – do 08.03.2023
bee.pl – WEEKEND20 – do 26.02.2023
Korzystaj z kodów, przekazuj dalej i zarabiaj! Sprawdź nas też na Instagramie i Facebooku, często znajdziesz tam jeszcze więcej ofert 🙂
Skąd pomysł na Weekendowe Kody Rabatowe?
Sklepy internetowe mają lepsze i gorsze okresy. Okresy wyższego i niższego zainteresowania ze strony klientów, czyli tzw. sezonowość sprzedaży, dotyczą każdego e-commerce. I tak przykładowo klimatyzatory czy kremy do opalania z filtrem zdecydowanie lepiej sprzedają się w wakacje, a w miesiące zimowe zapotrzebowanie na te produkty drastycznie spada.
Sezonowość sprzedaży przekłada się również na dni tygodnia. To właśnie weekend jest najspokojniejszym czasem dla sklepów internetowych. Sprzedaż zaczyna spadać już od piątku, kiedy ludzie rozpoczynają przygotowania do wolnej soboty i niedzieli.
Spadek sprzedaży w weekendy jest czymś naturalnym. Jednak można złagodzić nagłe zmniejszenie liczby zamówień poprzez zorganizowanie specjalnych akcji promocyjnych. Wyprzedaże, tańsze zakupy w pakietach, gratisy czy właśnie kody rabatowe to rewelacyjne sposób na zwiększenie sprzedaży w martwych okresach tygodnia.
Właśnie w tym celu powstała nasza akcja: Weekendowe Kody Rabatowe w webePartners!
Kody rabatowe na weekend
Kody rabatowe są zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Kupony wycinane z gazet, bardzo szybko przeniosły się do świata on-line. Stanowią korzyść zarówno dla wydawców, jak i ich użytkowników. Kody rabatowe zyskują na popularności zwłaszcza przed konkretnymi wydarzeniami w roku, takimi jak święta, Black Friday czy Back to School. W tym czasie warto wcześniej zaplanować swoje publikacje, aby dołączyć je do wpisów na blogu lub w social media.
Kody rabatowe – typy kodów w programach partnerskich
W programach partnerskich kody rabatowe są udostępnianie przez sklepy wydawcom, za pośrednictwem sieci afiliacyjnej. Wydawca, po otrzymaniu kodu, umieszcza go w swoim serwisie podpinając link afiliacyjny, dzięki czemu ma pewność, że transakcja zostanie mu przyznana. W takiej konfiguracji zyskuje każdy – w sklepie wzrasta ilość zamówień, klienci otrzymują zniżkę a wydawca prowizję.
Wspominając o wykorzystywaniu kodów rabatowych w afiliacji, należy również wspomnieć o ich różnicowaniu. Reklamodawcy, w zależności od potrzeby, mogą przekazać kody rabatowe uniwersalne lub ekskluzywne. I chociaż mechanizm działania obydwu zniżek jest identyczny, to jednak różnią się od siebie w następujące sposób:
Kody uniwersalne – przekazywane są wszystkim wydawcom danego programu partnerskiego, reklamodawca za pośrednictwem sieci afiliacyjnej udostępnia odpowiednią zniżkę, którą otrzymuje każdy partner.
Kody ekskluzywne – to kody przekazywane tylko dla jednego, konkretnego wydawcy. Serwisy rabatowe często proponują reklamodawcą większą widoczność i wzmożoną promocję, jeżeli otrzymają zniżkę tylko dla siebie, dlatego ekskluzywne mają zazwyczaj większą wartość niż uniwersalne.
Kody rabatowe i ich rodzaje
Kody rabatowe mogą występować w kilku różnych rodzajach, w zależności od tego, co oferują. Oczywiście, wydawcom najbardziej zależy na kodach obniżających wartość zamówienia, gdyż są one dla nich najkorzystniejsze.
Oto kilka najpopularniejszych typów:
Kod procentowy – czyli po prostu rabat, np. 10% na dany produkt, kategorię czy nawet cały asortyment. Stosowany zdecydowanie najczęściej.
Kod kwotowy – obniża kwotę zamówienia o konkretną wartość pieniężną, np. 20 zł taniej. W tym wypadku często występuje próg zakupowy, czyli kod obowiązuje od przekroczenia ustalonej minimalnej wartości zamówienia. Przykładowo, jeśli kod ma wartość 20 zł, a próg zakupowy to 100 zł, to możemy go wykorzystać tylko po przekroczeniu tej kwoty.
Darmowa dostawa – są to najczęściej kody krótkotrwałe, na weekend lub nawet jeden dzień (tzw. Dzień Darmowej Dostawy). Po wpisaniu kodu automatycznie nie zostają naliczone koszty przesyłki. Zdarza się, że akcje sklepów z bezpłatną wysyłką nie wymagają nawet wpisania kodu, a cena dostawy jest w tych dniach wyzerowana.
Kod rabatowy może obejmować najróżniejszy asortyment. Najczęściej stosuje się je w przypadku konkretnej kategorii lub całego asortymentu, znaczniej rzadziej przy pojedynczym produkcie. Informacja o kodzie powinna również zawierać informację o tym, w jakich dniach obowiązuje oraz czy łączy się on z innymi promocjami.
Kody rabatowe na blogu i w social media
Wydawcy bardzo często udostępniają kody na swoich profilach w mediach społecznościowych lub blogach. Są to często kody ekskluzywne, czyli nikt inny w tym momencie nie posiada takiej zniżki na dany asortyment. Dzięki umieszczeniu ich kodów w social media, mają pewność, że szybko dotrą do ich fanów i na ofercie skorzysta jak najwięcej osób. Jest to sytuacja, w której wygrywa każda z zaangażowanych stron:
fani wydawców, bo otrzymują produkty w atrakcyjnych cenach wydawcy, bo zarabiają na sprzedaży promocyjnych produktów reklamodawcy, bo zwiększają swoją sprzedaż dzięki poleceniom wydawcówKody rabatowe na blogu świetnie sprawdzą się we wpisach, które opisują dany produkt, recenzują go czy testują. Jeżeli wydawcom uda się otrzymać kod obniżający wartość opisywanego produktu, będzie on świetnym uzupełnieniem tekstu. Dlatego, przed przystąpieniem do pisania, warto skontaktować się z affiliate managerem i poprosić o przekazanie specjalnego dla czytelników.
Kod rabatowy przekazany czytelnikom bloga wikilistka.plPodobnie kwestia wygląda w przypadku social media, tam również można umieścić kody rabatowe od reklamodawców. Facebookowy post, Instastories czy nawet tweet, każde miejsce jest dobre na przekazanie informacji o zniżkach. 🙂
Działania w social media mają szybszy odzew użytkowników niż gdy kody rabatowe umieszczane są na blogu. Ale jednocześnie życie postów w social media jest dużo krótsze niż wpisów na blogu. Dlatego należy korzystać ze wszystkich możliwych kanałów, aby zachęcać do atrakcyjnych zakupów. Popularne wpisy na blogu są czytane miesiącami, a nawet latami, dlatego warto wplatać w nie kody lub zniżki, pamiętając, aby były zawsze aktualne. Wierni czytelnicy poszukują inspiracji i pomysłów, tym chętniej kupią coś polecanego przez blogerów, których obserwują i czytają jeśli mogą przy tym dodatkowo zaoszczędzić!
Kody rabatowe na specjalnych serwisach
Najczęstszym miejscem, w którym klienci poszukują kodów, są specjalne serwisy rabatowe. One również działają poprzez linki afiliacyjne, po sprawdzeniu kodów, klient kilka w odnośnik przenoszący na stronę sklepu i dzięki temu gwarantuje wydawcy (czyli serwisowi) prowizję od zakupu.
Serwisy rabatowe posiadają w swoich bazach kody od wielu reklamodawców z różnych dziedzin i branż, najczęściej poszukiwane są przy zakupach relatywnie drogich produktów, takich jak elektronika czy meble. Ale często przed innymi zakupami również klienci starają się je znaleźć. Któż nas nie chciałby zapłacić mniej za swoje zamówienie? Bez względu na to czy kupujemy telewizor, czy książkę kucharską, jeżeli mamy możliwość zaoszczędzenia nawet drobnej kwoty, często się na to decydujemy.
Do czołowych serwisów, udostępniających kody rabatowe w Polsce należą, m.in. Picodi, Alerabat czy Tanio.co. Zasada działania jest bardzo podobna, na każdej stronie znajduje się wyszukiwarka, z której można skorzystać, aby znaleźć konkretny sklep. Na stronach głównych znajdują się „kody rabatowe top”, czyli te od najlepszych marek z najlepszymi zniżkami. Klienci mogą też skorzystać z zakładki „kategorie”, aby znaleźć promocje z interesujących ich branży.
Kody rabatowe w webePartners
W webePartners udostępniamy kody wydawcom na bieżąco, otrzymują je wszyscy wydawcy danego programu. Aby sprawdzić, jaki kody rabatowe są aktualnie dostępne, wystarczy zalogować się do panelu wydawcy i wybrać zakładkę Kody Rabatowe z bocznego panelu.
Przy każdym kodzie znajduje się informacja czy jest on aktualny, czy może jego czas obowiązywania się już zakończyć. Kody można sortować na podstawie ich aktywności lub wybrać program z listy i zobaczyć, jakie rabaty udostępnił dany reklamodawca.
Nazwa kodu to po prostu informacja o tym czego dotyczy rabat i jaka jest jego wielkość. W kolumnie kod rabatowy, z kolei, wyświetla się właściwa treść kodu. Jeżeli pole jest puste, oznacza to, że nie trzeba niczego wpisywać, gdyż w sklepie trwa, na przykład, wyprzedaż. Aby sprawdzić, w jakich dniach obowiązuje promocja, należy kliknąć na ikonę lupy w kolumnie akcja.
Inną metodą jest pobieranie ich za pomocą API, które pozwala na automatyczne pobieranie zmiennych danych, co jest przydatne nie tylko w przypadku kodów rabatowych, ale także plików XML czy okazji dnia.
Kody rabatowe – podsumowanie
Kody rabatowe są zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Kupony wycinane z gazet, bardzo szybko przeniosły się do świata on-line. Stanowią korzyść zarówno dla wydawców, jak i ich użytkowników. Kody rabatowe zyskują na popularności zwłaszcza przed konkretnymi wydarzeniami w roku, takimi jak święta, Black Friday czy back to school. W tym czasie warto wcześniej zaplanować swoje publikacje, aby dołączyć je do wpisów na blogu lub w social media. Wydawcy powinni pamiętać, że jeżeli potrzebują kodów na konkretne produkty czy kategorie, mogą zgłosić się do affiliate managera i poprosić o uzyskanie takiej zniżki dla nich. Kody rabatowe to świetny sposób na korzystną współpracę na linii reklamodawca-wydawca-klient, w tym układzie każdy coś zyskuje, reklamodawca zwiększa sprzedaż produktów, wydawca otrzymuje prowizje, a klient oszczędza pieniądze!