Nadszedł piątek! A to oznacza tylko jedno, czas na KODY! Znów mamy dla Ciebie Weekendowe Kody Rabatowe w webePartners, do wykorzystania tylko w najbliższy weekend!
Kody rabatowe są skutecznym magnesem zachęcającym czytelników czy followersów do zakupu polecanego produktu i to ze zniżką. Zadbaj o swoją prowizję i podziel się specjalnymi promocjami ze swoimi odbiorcami! Nie zapomnij o linku afiliacyjnym, bez niego ani rusz!
Na najbliższy weekend nasi Reklamodawcy przygotowali dla Was kody zniżkowe:
bee.pl – BZZ15ZL – do 21.05
Dekoracja Domu – MAMA – do 26.05
Pikantne Opowieści – maj – do 31.05
ChocoBox – WebeRabatDM2023 – do 31.05
Korzystaj z kodów, przekazuj dalej i zarabiaj! Sprawdź nas też na Instagramie i Facebooku, często znajdziesz tam jeszcze więcej ofert 🙂
Skąd pomysł na Weekendowe Kody Rabatowe?
Sklepy internetowe mają lepsze i gorsze okresy. Okresy wyższego i niższego zainteresowania ze strony klientów, czyli tzw. sezonowość sprzedaży, dotyczą każdego e-commerce. I tak przykładowo klimatyzatory czy kremy do opalania z filtrem zdecydowanie lepiej sprzedają się w wakacje, a w miesiące zimowe zapotrzebowanie na te produkty drastycznie spada.
Sezonowość sprzedaży przekłada się również na dni tygodnia. To właśnie weekend jest najspokojniejszym czasem dla sklepów internetowych. Sprzedaż zaczyna spadać już od piątku, kiedy ludzie rozpoczynają przygotowania do wolnej soboty i niedzieli.
Spadek sprzedaży w weekendy jest czymś naturalnym. Jednak można złagodzić nagłe zmniejszenie liczby zamówień poprzez zorganizowanie specjalnych akcji promocyjnych. Wyprzedaże, tańsze zakupy w pakietach, gratisy czy właśnie kody rabatowe to rewelacyjne sposób na zwiększenie sprzedaży w martwych okresach tygodnia.
Właśnie w tym celu powstała nasza akcja: Weekendowe Kody Rabatowe w webePartners!
Kody rabatowe na weekend
Kody rabatowe są zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Kupony wycinane z gazet, bardzo szybko przeniosły się do świata on-line. Stanowią korzyść zarówno dla wydawców, jak i ich użytkowników. Kody rabatowe zyskują na popularności zwłaszcza przed konkretnymi wydarzeniami w roku, takimi jak święta, Black Friday czy Back to School. W tym czasie warto wcześniej zaplanować swoje publikacje, aby dołączyć je do wpisów na blogu lub w social media.
Kody rabatowe – typy kodów w programach partnerskich
Kody rabatowe są stosowane w programach partnerskich przez sklepy, które udostępniają je wydawcom za pośrednictwem sieci afiliacyjnych. Wydawca otrzymuje kod, umieszcza go na swojej stronie z linkiem afiliacyjnym, co gwarantuje mu przypisanie transakcji. W rezultacie, sklep zyskuje więcej zamówień, klienci otrzymują zniżki, a wydawca – prowizję.
Warto wspomnieć o różnicowaniu kodów rabatowych w afiliacji. Reklamodawcy dostarczają kody uniwersalne lub ekskluzywne, w zależności od potrzeb. Mimo że oba rodzaje kodów działają w podobny sposób, różnią się one w następujący sposób:
Kody uniwersalne – są udostępniane wszystkim wydawcom uczestniczącym w danym programie partnerskim. Reklamodawca za pośrednictwem sieci afiliacyjnej oferuje określoną zniżkę, z której korzystają
Kody ekskluzywne – są to kody przyznawane wyłącznie jednemu, określonemu wydawcy. Strony z rabatami często oferują reklamodawcom lepszą widoczność i intensywniejszą promocję, jeśli otrzymają zniżkę dedykowaną tylko dla nich. W rezultacie kody ekskluzywne zwykle mają większą wartość niż kody uniwersalne.
Kody rabatowe i ich rodzaje
Kody rabatowe występują w kilku odmianach, zależnie od tego, co oferują. Dla wydawców najbardziej atrakcyjne są kody obniżające wartość zamówienia, gdyż przynoszą im największe korzyści.
Oto kilka popularnych typów kodów rabatowych:
Kod procentowy – to rabat wyrażony w procentach, np. 10% na określony produkt, kategorię lub cały asortyment. Jest to najczęściej stosowany rodzaj kodu rabatowego.
Kod kwotowy – obniża wartość zamówienia o konkretną kwotę, np. 20 zł taniej. Często wiąże się z progiem zakupowym, czyli kod działa tylko po przekroczeniu ustalonej minimalnej wartości zamówienia. Na przykład, jeśli kod obniża wartość o 20 zł, a próg zakupowy wynosi 100 zł, można go wykorzystać tylko po przekroczeniu tej kwoty.
Darmowa dostawa – często są to kody o krótkim okresie ważności, obowiązujące na weekend czy nawet tylko jeden dzień (np. Dzień Darmowej Dostawy). Po wprowadzeniu kodu, koszty przesyłki nie są naliczane. Czasami sklepy organizują promocje z bezpłatną wysyłką, które nie wymagają wprowadzenia kodu, a koszt dostawy zostaje zredukowany do zera.
Kody rabatowe mogą dotyczyć różnorodnego asortymentu. Najczęściej stosowane są do konkretnej kategorii lub całego asortymentu, rzadziej do pojedynczego produktu. Informacje o kodzie powinny zawierać także dane o dniach, w których kod jest aktywny oraz czy można go łączyć z innymi promocjami.
Kody rabatowe na blogu i w social media
Wydawcy często publikują kody rabatowe na swoich profilach w mediach społecznościowych oraz blogach. Zwykle są to kody ekskluzywne, co oznacza, że nikt inny nie posiada takiej zniżki na określony asortyment w danym czasie. Poprzez udostępnianie kodów w mediach społecznościowych, wydawcy mają pewność, że szybko dotrą do swoich fanów, a oferta zostanie wykorzystana przez jak największą liczbę osób. Jest to sytuacja korzystna dla każdej ze stron zaangażowanych:
fani wydawców, bo otrzymują produkty w atrakcyjnych cenach wydawcy, bo zarabiają na sprzedaży promocyjnych produktów reklamodawcy, bo zwiększają swoją sprzedaż dzięki poleceniom wydawcówKody rabatowe doskonale sprawdzą się we wpisach na blogu, które opisują, recenzują lub testują dany produkt. Jeśli wydawcy zdobędą kod obniżający wartość opisywanego produktu, stanie się on doskonałym dodatkiem do tekstu. Dlatego przed przystąpieniem do pisania warto skontaktować się z affiliate managerem i poprosić o przekazanie specjalnego kodu dla czytelników.
Kod rabatowy przekazany czytelnikom bloga wikilistka.plPodobnie kwestia wygląda w przypadku social media, tam również można umieścić kody rabatowe od reklamodawców. Facebookowy post, Instastories czy nawet tweet, każde miejsce jest dobre na przekazanie informacji o zniżkach. 🙂
Działania w mediach społecznościowych przynoszą szybszą reakcję użytkowników niż umieszczanie kodów rabatowych na blogu. Jednak żywotność postów w social media jest znacznie krótsza niż wpisów na blogu. Dlatego warto korzystać z różnych kanałów komunikacji, aby promować atrakcyjne zakupy. Popularne artykuły na blogu są czytane przez wiele miesięcy, a nawet lat, dlatego warto umieszczać w nich kody rabatowe czy zniżki, dbając o ich aktualność. Wierni czytelnicy szukają inspiracji i pomysłów, a chętniej zdecydują się na zakup polecanych produktów przez blogerów, których obserwują i czytają, gdy mogą przy tym dodatkowo zaoszczędzić!
Kody rabatowe na specjalnych serwisach
Klienci najczęściej szukają kodów na specjalnych stronach ze zniżkami. Działają one również poprzez linki afiliacyjne, gdzie po sprawdzeniu kodu klient klika w link, który przenosi go na stronę sklepu, gwarantując tym samym wydawcy (tj. serwisowi) prowizję od zakupu.
Serwisy rabatowe posiadają w swoich bazach kody dla wielu reklamodawców z różnych dziedzin i branż i są one zazwyczaj poszukiwane przy zakupie relatywnie drogich produktów, takich jak elektronika czy meble. Ale często klienci również próbują znaleźć kody zniżkowe przed dokonaniem innych zakupów. Kto nie chciałby zapłacić mniej za swoje zamówienie? Niezależnie od tego, czy kupujemy telewizor, czy książkę kucharską, jeśli istnieje możliwość zaoszczędzenia choćby trochę, zwykle decydujemy się na to.
Główne serwisy oferujące kody rabatowe w Polsce to: Picodi, Alerabat czy Tanio.co. Zasada działania jest bardzo podobna, na każdej stronie znajduje się wyszukiwarka, za pomocą której można znaleźć konkretny sklep. Na stronie głównej znajdują się „najlepsze kody rabatowe”, te od najlepszych marek z najlepszymi rabatami. Klienci mogą również skorzystać z zakładki „Kategorie”, aby znaleźć promocje w interesującej ich branży.
Kody rabatowe w webePartners
W webePartners udostępniamy kody wydawcom na bieżąco, otrzymują je wszyscy wydawcy danego programu. Aby sprawdzić, jaki kody rabatowe są aktualnie dostępne, wystarczy zalogować się do panelu wydawcy i wybrać zakładkę Kody Rabatowe z bocznego panelu.
Obok każdego kodu znajduje się informacja o tym, czy jest ważny lub, czy upłynął okres jego ważności. Możesz sortować kody według ich aktywności lub wybrać program z listy i zobaczyć rabaty oferowane przez danego reklamodawcę. Nazwa kodu to tylko informacja o tym, gdzie obowiązuje zniżka i jak duża jest. W kolumnie kodu kuponu wyświetlana jest kolejno poprawna treść kodu kuponu. Jeśli pole jest puste, nie musisz niczego wpisywać, np. sklep prowadzi wyprzedaż.
Inną metodą jest pobieranie ich za pomocą API, które pozwala na automatyczne pobieranie zmiennych danych, co jest przydatne nie tylko w przypadku kodów rabatowych, ale także plików XML czy okazji dnia.
Kody rabatowe – podsumowanie
Kody rabatowe to zdecydowanie jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Kupony wycięte z gazet szybko przeniosły się do świata online. Przynoszą korzyści zarówno wydawcom, jak i ich użytkownikom. Kody rabatowe cieszą się coraz większą popularnością, szczególnie przed określonymi wydarzeniami w roku, takimi jak święta, Black Friday czy powrót do szkoły. W międzyczasie dobrze jest zaplanować publikacje z wyprzedzeniem, uwzględniając je na swoim blogu lub postach w mediach społecznościowych. Wydawcy powinni pamiętać, że jeśli potrzebują kodu do konkretnego produktu lub kategorii, mogą skontaktować się z affiliate managerem i poprosić o taką zniżkę dla nich. Kody rabatowe to świetny sposób na dochodowe partnerstwo reklamodawca-wydawca-klient online, w takim układzie każdy coś dostaje, reklamodawca zwiększa sprzedaż produktów, wydawca dostaje prowizję, a klient oszczędza pieniądze!