W 2023 roku na rynku zadebiutowało wiele znakomitych gier, ale to Hogwarts Legacy okazał się najchętniej kupowaną produkcją 12 miesięcy. Tytuł miał zmierzyć się z wielkim bojkotem, a podbił Stany Zjednoczone i przerwał dominację Call of Duty.
Mat Piscatella opublikował na X/Twitterze zestawienie sprzedaży gier ze Stanów Zjednoczonych. Specjalista i analityk Circana (NPD) podsumował grudzień oraz cały 2023 rok, jednocześnie potwierdzając kilka interesujących szczegółów.
Dalsza część tekstu pod wideo
W grudniu mieszkańcy Stanów Zjednoczonych najchętniej kupili Call of Duty: Modern Warfare 3 i choć produkcja mierzyła się z dużą krytyką, ponieważ nie oferuje oczekiwanej zawartości, zapewne to właśnie ten tytuł wylądował pod choinką wielu graczy. Na drugim miejscu w zestawieniu pojawił się Super Mario Bros. Wonder, a podium zamknął Madden NFL 24.
Hogwarts Legacy był jednak najchętniej kupowanym tytułem 2023 roku na terenie USA – pierwszy raz od 2008 roku na pierwszym miejscu w zestawieniu pojawiła się produkcja, która nie została przygotowana przez studio Activision (Call of Duty) lub Rockstar (Grand Theft Auto). To wielki sukces produkcji, która jak wiadomo miała zmierzyć się z dużym bojkotem – przed premierą część osób namawiało graczy, by nie kupowali tytułu z powodu wypowiedzi J.K. Rowling.
Warto jeszcze zwrócić uwagę na poszczególne platformy – na PlayStation gracze najchętniej grali w Hogwarts Legacy, ale Spider-Man 2 (ekskluzywna produkcja Sony) zajął drugie miejsce w zestawieniu. Na Xboksach klienci najchętniej sięgali po Call of Duty: Modern Warfare 3, a w przypadku Nintendo po The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
Najpopularniejszymi grami na PlayStation 5 i Xboksach Series X|S były Fortnite, Call of Duty oraz Grand Theft Auto V (GTA Online).
Najważniejsze informacje o rynku gier wideo w USA w grudniu 2023 r. według Circana - Roczne wydatki w USA na gry wideo, sprzęt i akcesoria osiągnęły 57,2 mld USD w 2023 r., co oznacza wzrost o 1% w porównaniu z 2022 r. Grudniowe wydatki wzrosły o 4%, do 7,9 mld USD.
Dec 2023 U.S. Video Game Market Highlights from Circana - Annual U.S. spending on video game content, hardware and accessories reached $57.2 billion in 2023, an increase of 1% when compared to 2022. December spending grew 4%, to $7.9 billion. pic.twitter.com/o6CCjXvgfv
— Mat Piscatella (@MatPiscatella) January 18, 2024Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Hogwarts Legacy.