Gry, które wymagały ogromnej zręczności, cierpliwości i umiejętności. Według wielu - nie do przejścia!

11 mies. temu 60

Zręczność to zdolność do szybkiego i sprawnego wykonywania ruchów, często wymagająca precyzji i koordynacji. Wiele gier komputerowych opiera się na tej umiejętności, stawiając przed graczem różne wyzwania, takie jak unikanie przeszkód, celowanie, skakanie czy łapanie. 

Istnieją jednak gry zręcznościowe, które wymagają od gracza czegoś więcej niż tylko zręczności. Takie gry, które mimo swojej nazwy lub gatunku, nie polegają tylko na refleksie i zwinności, lecz na innych aspektach, takich jak logika, umiejętność szybkiego myślenia i podejmowania natychmiastowych decyzji, a nawet bycia kreatywnym.

Dalsza część tekstu pod wideo

Bo jak się okazuje tak bardzo uwielbiane przez nas medium to nie tylko rozrywka, ale także wyzwanie. Niektóre gry są tak trudne, że wymagają od graczy niezwykłej zręczności, refleksu i cierpliwości. Nie każdy jest w stanie je ukończyć, a większość zwyczajnie się poddaje. Przedstawię kilka przykładów gier, które uchodzą mitycznie za takie, których nie da się przejść.

Battletoads

Battletoads

Myślę, że tego tytułu nie mogło to zabraknąć. Battletoads to klasyczna gra z gatunku beat 'em up, wydana w 1991 roku na konsolę Nintendo Entertainment System. Gra opowiada o trzech żabach-bohaterach, które muszą pokonać złą Dark Queen i uratować swoich przyjaciół oraz księżniczkę. Jest to tytuł znany z bardzo wysokiego poziomu trudności, zwłaszcza w niektórych etapach, takich jak Turbo Tunnel czy Clinger Winger. To właśnie w nich gracz musi wykazać się wręcz anielską cierpliwością i zręcznością, unikając przeszkód i pułapek, poruszając się przy tym z dużą prędkością. Wymaga to perfekcyjnej synchronizacji i precyzji. Gra jest tak trudna, że nawet niektórzy z pracowników przyznało, że nie było w stanie jej ukończyć. Macie idealny temat na challenge. 

Tetris: The Grand Master 3 Terror-Instinct

 The Grand Master 3 Terror-Instinct

To gra zręcznościowo- logiczna, stworzona przez japońskie studio Arikę w 2005 roku - to trzecia część z serii. Rozgrywka w Tetris: The Grand Master 3 Terror-Instinct jest mocno inspirowana japońską zręcznościową wersją Tetrisa firmy Sega, wydaną 10 lat wcześniej. Wykorzystuje zmodyfikowaną wersję systemu rotacji z tej gry, ten sam schemat kolorów dla elementów tetromino i w dużej mierze opiera się na tej samej mechanice (podobnie jak w grze Segi). Jednak to zupełnie inny poziom. Zdobywając punkty, osiągamy przypisane do nich rangi. Jeśli będziesz chciał ukończyć grę z rankingiem arcymistrzowskim, będziesz musiał grać w Tetrisa z wręcz oślepiającą prędkością, ponieważ szybkość, z jaką spadają kolejne elementy, jest wręcz ciężka do pojęcia. Tutaj zdecydowanie dużą rolę będzie odgrywać pamięć mięśniowa, szybka reakcja i niezwykle, wręcz niesłychanie szybkie logiczne myślenie, wprawiając nasz mózg w najwyższe możliwe obroty. 

Ghosts N' Goblins

Ghosts N' Goblins

Ghosts N' Goblins to prawdziwa legenda, gra z gatunku platformerów wydany w 1985 roku przez studio Capcom. Gra opowiada o losach rycerza sir Arthura, który musi uratować księżniczkę z rąk złego Sardiusa. Po każdym ukończonym poziomie następuje ciężka potyczka z bossem. Grę należy ukończyć dwukrotnie, aby zobaczyć finał i stoczyć walkę z ostatecznym wrogiem. Dopiero za drugim przejściem tytuł pokazuje prawdziwy pazur. Dlaczego Ghosts N' Goblins uważana jest za jedną z najtrudniejszych gier w historii gamingu? Ponieważ naszą jedyną obroną jest pancerz, który znika po trafieniu przez wroga. Możecie więc domyślić się, że kolejny zadany cios zabija Arthura, a nam nie pozostaje nic innego jak zacząć grać od nowa. Troszkę łatwiej jest przejść bardzo udany remake, niezwykle zbliżony do oryginału. Ale to właściwie żadna pociecha, ponieważ i tak będziesz musiał spędzić przy niej sporo czasu, stracić wiele nerwów (może i włosów na głowie), aby przejść grę dwukrotnie i dotrzeć do końca. 

Super Meat Boy

Super Meat Boy

Super Meat Boy to gra platformowa, wydana w 2010 roku na różne platformy. Gra opowiada o chłopca, który musi uratować swoją dziewczynę z rąk złego doktora Fetusa. Składa się z ponad 300 poziomów pełnych przeszkód i pułapek. Produkcja nie dość, że jest bardzo wymagająca, to wręcz nieustępliwa. Gracz musi wykazać się nie tylko zręcznością, ale także pamięcią i analitycznym myśleniem. Nie ma tu żadnych podpowiedzi ani ułatwień. Gracz musi samodzielnie odkryć, jak przejść każdy poziom. Przejście wszystkich będzie wymagać wielokrotnego powtarzania, tym samym stworzenia tzw. pamięci mięśniowej. Także jeśli nie jesteś cierpliwy, nie masz szans na przejście tej gry. 

Dark Souls

Dark Souls

Dark Souls to gra z gatunku action RPG, którą studio FromSoftware wydało w 2011. Tego tytułu, a właściwie serii, tworzącej swój własny gatunek, nie trzeba właściwie przedstawiać nikomu. Gra opowiada o nieśmiertelnym bohaterze, który musi odnaleźć swoje przeznaczenie w świecie pełnym potworów i zagadek. Brak tu prawdziwego Game Overa, ponieważ postać automatycznie wciąż się odradza po swojej śmierci. Mimo to jest znana z bardzo wysokiego poziomu trudności, zwłaszcza jeśli chodzi o walkę z bossami. Nieostrożne podejście do zwykłych przeciwników także może skończyć się szybką śmiercią. Gra nie posiada trybu wyboru poziomu (nie można więc wybrać łatwego), co jest dodatkowym utrudnieniem. Gracz musi samodzielnie radzić sobie z „nieprzyjaznym otoczeniem” i uczyć się na własnych błędach - aż do skutku. Opanowanie pewnych schematów atakujących nas przeciwników (a zwłaszcza bossów), czy unikaniu ich ciosów jest niezbędne, aby przejść tę grę. I mimo wielu frustracji, jakich doświadczysz, jest też wielka satysfakcja płynąca z pokonania własnych słabości, nabycia odpowiedniego skilla i umiejętności. Nie jest to może jedna z najtrudniejszych gier wszechczasów, ale jak na swoje wyjątkowo, dlatego warto było o niej wspomnieć.

Podsumowanie

Gry, które wymagały ogromnej zręczności, stanowią prawdziwe wyzwanie dla graczy. Nie każdy jest w stanie je przejść. Czasami wydaje mi się, że są to tytuły, które testują granice ludzkich możliwości, ale też sprawiają, że gracz po ukończeniu ich czuje się jak prawdziwy bohater. Nie jest to rzecz jasna pełna lista, ponieważ ta mogłaby być niezwykle długa, ale subiektywny opis niezwykle trudnych, czasem wręcz niemożliwych do przejścia gier wideo. Gier, które do dziś budzą szacunek i podziw każdego, kto zdołał je ukończyć. 

Czytaj więcej
Radio Game On-line