Najnowsze dane sprzedaży z Europy potwierdzają silną dyspozycję PlayStation 4, a jednocześnie coraz to większe zainteresowanie usługami przez klientów Xboksów Series X|S. Najpopularniejszą grą 2023 roku była EA Sports FC 24.
Gamesindustry.biz opublikowało zestawienie sprzedaży gier z fizycznej oraz cyfrowej dystrybucji ze Starego Kontynentu. Gracze w trakcie 12 miesięcy kupili aż 182 mln produkcji – jest to wzrost o 1,7% względem poprzedniego roku.
Dalsza część tekstu pod wideo
EA Sports FC 24 to najpopularniejsza produkcja 2023 roku, ale co ciekawe na trzecim miejscu w zestawieniu znalazła się FIFA 23. Ta sytuacja pokazuje, jak silną pozycję posiada Electronic Arts – gracze z Europy z wielką przyjemnością sprawdzają kolejne części serii EA i jak widać nawet zmiana nazwy nie wpłynęła na sytuację.
Hogwarts Legacy, który jest najchętniej kupowaną grą 2023 roku biorąc pod uwagę statystyki z całego świata, osiągnął bardzo dobry wynik także w Europie. Na zestawieniu nie zabrakło Call of Duty: Modern Warfare 3 czy też Diablo 4, czyli dwóch gier Activision Blizzard, ale klienci nadal grają i kupują Grand Theft Auto 5.
W przypadku produkcji ekskluzywnych najlepsze wyniki zanotowały The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom i Super Mario Bros. Wonder, jednak nawet Spider-Man 2 trafił do TOP 10.
Na uwagę na pewno zasługuje kondycja poszczególnych platform – gracze kupili najwięcej gier na PC (#1), następnie na PS5 (#2), a podium zamyka Switch (#3). Na czwartym miejscu nie znalazły się Xboksy Series X|S (#5), ponieważ okazuje się, że gracze kupili więcej produkcji na PlayStation 4 (#4) – sytuacja ta pokazuje, jak dużą społeczność posiada konsola poprzedniej generacji Sony, a jednocześnie jest też pewnie potwierdzeniem sytuacji najnowszych Xboksów, ponieważ wielu graczy w przypadku tych urządzeń korzysta z uroków Xbox Game Pass.
Najchętniej kupowane gry 2023 roku w Europie
EA Sports FC 24 (EA), Hogwarts Legacy (Warner Bros), FIFA 23 (EA), Call of Duty: Modern Warfare 3 (Activision Blizzard), Grand Theft Auto 5 (Rockstar), Diablo 4 (Activision Blizzard), The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Nintendo)*, Red Dead Redemption 2 (Rockstar), Super Mario Bros Wonder (Nintendo)*, Spider-Man 2 (Sony), Star Wars Jedi: Survivor (EA), Assassin's Creed Mirage (Ubisoft), Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)*, Call of Duty: Modern Warfare 2 (Activision), F1 23 (EA/Codemasters), Nintendo Switch Sports* (Nintendo), Resident Evil 4 Remake (Capcom), God of War Ragnarok (Sony), NBA 2K23 (2K Games), It Takes Two (EA).* - brak danych z eShopu.