W 2022 roku doszło do lawinowego wzrostu sprzedaży warzyw i owoców - wynika z danych sieci Aldi. Coraz więcej osób sięga też po innego rodzaju zdrową żywność, a także produkty bezmięsne. Kiedy tylko sieć organizuje promocje na ekologiczny i wegański asortyment, zainteresowanie rośnie nawet o sto procent.
W 2022 roku lawinowo wzrosła sprzedaż warzyw i owoców - podaje AldiŹródło: Adobe Stock, fot: Tomasz Warszewski
Sprzedaż warzyw w 2022 roku w Aldi wzrosła o 33 procent, a owoców o 42 procent - wylicza Aurelia Raudzis z Aldi, cytowana w czwartkowym komunikacie firmy. Jak komentuje, może to sygnalizować zmieniające się trendy żywieniowe i wzrost świadomości dotyczący zdrowego odżywiania wśród Polaków.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polaków czeka cios inflacyjny rzędu aż 42 proc. "Kardynalny błąd NBP"
Z danych Aldi wynika, że pośród owoców i warzyw klienci najchętniej kupują banany, pomidory malinowe, czerwoną paprykę, mandarynki i cytryny. Mocno wzrosło też zainteresowanie marką własną sieci, pod którą sprzedawane są ekologiczne i bezmięsne produkty. W ciągu roku sprzedaż towarów oznaczonych marką Bio Gut poszła w górę o 25 procent.
Ludzie czekają na promocje
W tej kategorii najpopularniejsze są: napój owsiany, jogurt naturalny, jogurt owocowy i napój migdałowy/kokosowy. Sieć podkreśla, że Polacy korzystają z każdej okazji, by zadbać o własne zdrowie - podczas promocji towarów tej marki wzrost zainteresowania sięga nawet stu procent.
Ambitne plany sieci
Aldi ma obecnie 253 sklepy w Polsce i zatrudnia ponad cztery tysiące pracowników. Tylko w tym roku chce powiększyć swoją sieć o połowę, co oznacza otwarcie ponad 120 sklepów. Natomiast w perspektywie pięciu lat firma chce mieć około sześciuset sklepów w Polsce, a docelowo ponad tysiąc.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.